اخبار روز

مصرف این دو ویتامین خطر فیبروم رحم را کاهش می دهد

به گزارش همشهری آنلاین، اگر با بیماری فیبروم رحمی دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است به دنبال درمان های جایگزین باشید. به خصوص اگر در انجام یک روش پزشکی مردد هستید یا اگر علائم خفیفی دارید که تقریباً قابل کنترل هستند.

با این حال، همیشه باید قبل از استفاده از روش های درمانی جایگزین با پزشک خود صحبت کنید. ویتامین هایی برای کاهش اندازه فیبروم وجود دارد. مصرف این ویتامین ها می تواند راه خوبی برای تسکین علائم فیبروم باشد. مهم است که بدانید کدام ویتامین برای فیبروم مفید است.

فیبروم ها توده های کوچک و غیرسرطانی هستند که می توانند در رحم ایجاد شوند. اگرچه عوامل خاصی می توانند خطر ابتلا به فیبروم رحم را افزایش دهند، اما همه زنان در معرض خطر ابتلا به فیبروم هستند. اگرچه این تومورها بی ضرر هستند، اما همچنان می توانند باعث ایجاد عوارض در چرخه قاعدگی، اختلال در پیشگیری از بارداری، کمردرد، تکرر ادرار و درد در هنگام رابطه جنسی شوند.

برخی از مطالعات در مورد ویتامین ها برای کوچک شدن فیبروم ها نتایج امیدوارکننده ای را نشان داده اند. با این حال، تقریباً همه این نتایج قبل از تبدیل شدن به درمان های قابل اعتماد نیاز به تکرار و آزمایش دارند. اگرچه ممکن است نتوانیم با قاطعیت بگوییم کدام ویتامین ها خطر فیبروم رحم را کاهش می دهند، اما می توان گفت که این روش ها ارزش امتحان و مشورت با پزشک را دارند.

ویتامین D در برابر فیبروم رحم

ارتباط بین کمبود ویتامین D و فیبروم یک حوزه تحقیقاتی نسبتاً جدید در پزشکی است. یک مطالعه اخیر نشان داد که زنان مبتلا به کمبود ویتامین D بیشتر از زنانی که سطح ویتامین D کافی دارند، به فیبروم مبتلا می شوند. افزایش مصرف ویتامین D می تواند به مهار رشد فیبروم ها و بهبود کیفیت زندگی شما کمک کند.

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که ویتامین D راهی ایمن و امیدوارکننده برای درمان یا پیشگیری از فیبروم است. این مطالعات کنترل شده اکنون نشان می دهد که ویتامین D رشد فیبروم ها را متوقف می کند و احتمالاً راهی موثر برای جلوگیری از فیبروم است.

در آزمایشگاه زیست شناسی، ویتامین D رشد سلول های فیبروم را متوقف می کند، باعث آپوپتوز (مرگ خودساخته) سلول های فیبروم می شود و در مطالعات حیوانی نشان داده شده است که فیبروم ها را تقریباً 75٪ کوچک می کند.

استفاده از قرص های ویتامین D در مطالعه ای روی 108 زن مبتلا به فیبروم رحم مورد آزمایش قرار گرفت. زنان در این مطالعه کمتر از 5 فیبروم داشتند که قطر هر کدام کمتر از 50 میلی متر بود. این مطالعه نشان داد که زنانی که مکمل های ویتامین D مصرف نمی کردند، پس از یک سال پیگیری به طور متوسط ​​40 درصد رشد فیبروم را تجربه کردند. با این حال، زنانی که به طور منظم مکمل های ویتامین D مصرف می کردند، رشد فیبروم را در همان دوره تجربه نکردند.

با توجه به این نتایج، ویتامین D است یکی این یکی از محبوب ترین ویتامین ها برای فیبروم است و لازم است در مورد مصرف آن با متخصص خود صحبت کنید.

ویتامین A

ویتامین A سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است، می تواند از بازسازی سلولی حمایت کند و به ویژه برای تکثیر گلبول های قرمز خون مفید است. ویتامین A باعث کاهش تکثیر سلولی و تشکیل ماتریکس خارج سلولی و افزایش آپوپتوز در فیبروم ها می شود.

رژیم غذایی غنی از ویتامین A می تواند از ایجاد فیبروم رحم جلوگیری کرده و رشد آنها را محدود کند. همچنین یکی علائم فیبروم می تواند شامل خونریزی شدید یا سیکل های قاعدگی نامنظم باشد. بنابراین، یک مطالعه اخیر نشان داد که بسیاری از زنانی که از خونریزی شدید رنج می بردند، کمبود ویتامین A نیز داشتند.

حرف آخر

فیبروم رحم (UF) شایع ترین تومور خوش خیم اندام های تناسلی زنانه است. فیبروم رحم دلیل اصلی هیسترکتومی (برداشتن رحم) و بستری شدن در بیمارستان برای بیماری های زنان است. موضوعی که اخیرا مورد توجه محققان قرار گرفته است نقش ریزمغذی ها مانند ویتامین ها در کاهش پیشرفت و پیشگیری از این بیماری است. به طور خلاصه، نتایج مطالعه نشان می دهد که برخی ویتامین ها مانند ویتامین های A و D در درمان فیبروم های رحمی اثربخشی بیشتری نشان داده اند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا