اخبار روز سینما جهان

مرگ یا قتل؛ داستان فرندز با حواشی پرونده متیو پری

این سریال از آغاز در سال 1993 تا پایان آن در سال 2004 یکی یکی از پرمخاطب ترین سریال هایی بود که باعث شد خیلی ها پای تلویزیون بنشینند، اما بعد از تمام شدنش، سریال برای خیلی ها تمام نشد، خیلی از اصطلاحاتش شفاهی گفته شد و خیلی ها وقتی غمگین بودند بارها و بارها روی آن نشستند. تا غم آنها را تکان دهد.

به گزارش همراهان، هر زمان که خبری از بازیگران این سریال می شد، تگ بازیگر سریال دوستان همچنان به دنبال نام آنها بود و اخبار این سریال پس از پایان آن نیز ادامه داشت. یکی یکی از آنها خبر بازیگران سریال Friends پس از سال ها بود که خیلی ها برای آن لحظه شماری می کردند. در بحبوحه اپیدمی کووید، خبر “دوباره ملاقات دوستان” منتشر شد. پس از هیاهوی بی پایان، ستارگان سریال کمدی «دوستان» سرانجام دوباره به هم رسیدند. بازیگران این سریال پرطرفدار حالا روی صورت و موهایشان کهولت سن داشتند.

«Friends: The Reunion» بار دیگر این شش بازیگر را گرد هم آورد تا سریالی را که تبدیل به یک پدیده محبوب شد و حتی پس از پایان سریال هم به حیات خود ادامه داد، مرور کنند. از بین این شش بازیگر، تنها جنیفر آنیستون به یک بازیگر معروف تبدیل شد و بقیه بازیگران این سریال هنوز با سریال Friends به یادگار مانده اند.

پاییز چندلر

خبر دیگری در مورد یکی برخی از بازیگران این سریال سر و صدای زیادی به پا کردند، خبر درگذشت متیو پری به دلیل مصرف بیش از حد دارو بود. فضای مجازی پر شد از عکس های سریال فرندز و درگذشت متیو پری یا چندلر فرندز را نوشتند. این بازیگر سال ها درگیر اعتیاد بود و حتی در قسمت های اولیه این سریال معتاد بود اما در اواسط سریال اعتیاد خود را ترک کرد و این موضوع در سریال بسیار مشهود شد و چندلر لاغر به طور ناگهانی وزن اضافه کرد متیو پری سال های زیادی را در مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر و الکل گذراند. یک سال قبل از مرگش، او در مصاحبه ای گفت که تماشای دوباره Friends برایش دشوار است، زیرا او را به یاد مبارزه او با اعتیاد به مواد مخدر و الکل می اندازد. اگرچه او مدتی مواد مخدر را ترک کرد، اما این اعتیاد هرگز سر متیو پری یا چندلر بینگ از سری دوستان را ترک نکرد تا اینکه او را در دام مرگ گرفت. پس از گذشت یک سال از مرگ متیو پری، سریال Friends با نام متیو پری دوباره در صدر اخبار قرار گرفت.

چند روز پیش اعلام شد که چند نفر با مرگ پری در ارتباط هستند. دادستان ها گفته اند که پزشکان و یک به اصطلاح “ملکه کتامین” از آسیب پذیری پری به عنوان یک معتاد در حال بهبودی سوء استفاده کردند و به بازیگر محبوب مواد مخدری دادند که در نهایت باعث مرگ او شد. در این رابطه پنج نفر در ارتباط با مرگ پری متهم شده اند.

5 متهم پرونده

متیو پری سال گذشته در سن 54 سالگی درگذشت. جسد او در جکوزی خانه اش در پاسیفیک پالیسیدز کشف شد. در گزارش کالبد شکافی آمده است که وی بر اثر “اثرات حاد کتامین” و غرق شدن جان خود را از دست داده است. خود پری در کتاب خاطراتش در سال 2022 با عنوان «دوستان، عاشقان و چیزهای ترسناک بزرگ» در مورد مبارزه چندین دهه خود با اعتیاد صحبت کرد. او گفت که بعد از تصادف جت اسکی در صحنه فیلمبرداری «حمله احمق ها» در سال 1997 شروع به مصرف داروهای تجویزی کرد و ویکودین برای درد تجویز شد.

اگرچه پری سال ها برای بهبودی از اعتیاد تلاش می کرد، اما گفته می شد که او اخیرا عود کرده است. استرادا، دادستان این پرونده، گفته است که دو پزشک – سالوادور پلاسنسیا و مارک چاوز – به پری کتامین می‌دادند و پلاسنسیا از این فرصت برای سود مالی و کسب درآمد از آقای پری استفاده کرده است.

طبق اسناد دادگاه، سپتامبر گذشته، یک ماه قبل از مرگ پری، Placencia متوجه شد که پری به خرید کتامین علاقه دارد و او را به چاوز متصل کرد. Placencia در پیامی در سپتامبر 2023 نوشت: “من نمی دانم این احمق چقدر پول می دهد.” Placencia همچنین نوشت که او می خواهد تنها تامین کننده او باشد. دادستان ها گفتند که طی چند هفته آینده، Placencia از چاوز کتامین خرید، ویال های کتامین را به دستیار پری داد و به او گفت که چگونه داروها را مصرف کند. به گفته دادستان، Placencia همچنین برای تحویل کتامین به خانه پری رفته و حتی در پارکینگ به پری در عقب ماشین تزریق کرده است. دادستان در اسناد دادگاه گفت: در 12 اکتبر، به پری دوز زیادی از دارو داده شد که باعث واکنش پزشکی شدید شد. فشار خون سیستولیک پری بالا رفت و او یخ کرد و قادر به صحبت کردن یا حرکت نبود نبود. مقامات گفتند که در اواسط اکتبر، اریک فلمینگ – یکی دیگر از افراد نزدیک به پری – شروع به تماس با یک فروشنده مواد مخدر برای خرید ویال های کتامین از طرف پری کرد. از سپتامبر تا اکتبر 2023، به پری «حدود 20 ویال کتامین» داده شد که قیمت آن حدود 55000 دلار بود. استرادا گفت، یکی از متهمان جاسوین سانگا – که مقامات او را “ملکه کتامین” هالیوود شمالی می نامند – “یک داروخانه” را از خانه اش بیرون زد.

دادستان ها گفتند فلمینگ اعتراف کرد که کتامین را از سانگا دریافت کرده و این کتامین بود که پری را کشت و دستیار پری، کنت ایواماسا، علیرغم اینکه هیچ آموزش پزشکی نداشت، به بازیگر کتامین تزریق کرد. در آخرین هفته زندگی پری، ایواماسا حداقل 21 تزریق کتامین انجام داد. مقامات می گویند ایواماسا در 28 اکتبر 2023 – روزی که پری درگذشت، چندین بار تزریق کرد. طبق مدارک دادگاه ساعت 8:30 صبح و دوباره ساعت 12:30 بعد از ظهر روز فوت به وی آمپول زده بود. حدود 40 دقیقه بعد، پری از ایواماسا خواست تا یک جکوزی برای او آماده کند و گفت: “به او دوز زیادی بدهم.” این اسناد همچنین نشان داد که پس از مرگ پری، فلمینگ و سانگا سعی کردند پیام‌هایی را که نشان می‌داد مواد مخدر او را فروخته‌اند، پاک کنند. فلمینگ برای سانگا پیامی فرستاده بود و می گفت: “90% مطمئنم همه در امنیت هستند. من فقط دستیار او بودم؛ بنابراین دستیار کار پرتابگر است.

ادعای بی گناهی متهم

Placencia در یک مورد توطئه برای توزیع کتامین، هفت فقره توزیع کتامین و دو مورد تغییر و جعل اسناد یا سوابق مربوط به تحقیقات فدرال خود را بی گناه دانست. وکیل او به CNN گفت که هیچ مدرکی برای حمایت از ادعای دکتر وجود ندارد.

وکیل Placencia در این باره به CNN گفت: “آقای پری تحت درمان با کتامین بود. او تحت نظارت و نسخه پزشکی بود، و در حالی که دادستان ایالات متحده ممکن است با قضاوت پزشکی دکتر Placencia مخالف باشد، در آن زمان هیچ فعالیت مجرمانه ای وجود نداشت.” مهمتر از آن، کتامینی که در مرگ آقای پری دخیل بود، ارتباطی با دکتر Placencia نداشت.»

به گفته دادستان ها، چاوز – پزشک دیگری که متهم شده است – “با اعتراف به یک فقره توطئه برای توزیع کتامین موافقت کرد.” سانگا، ملکه ادعایی کتامین، به یک فقره توطئه برای توزیع کتامین، یک فقره در اختیار داشتن اماکن مرتبط با مواد مخدر، یک فقره در اختیار داشتن قصد توزیع مت آمفتامین و یک فقره نگهداری از قصد توزیع کتامین بی‌گناه است. اخبار مربوط به اتهامات مظنون باعث آرامش خانواده متیو پری شده است زیرا آنها منتظر اجرای عدالت هستند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا