اخبار ارز دیجیتال

هشدار منتقد بزرگ بیت‌کوین در مورد وضعیت تورم آمریکا! آیا نرخ بهره کاهش خواهد یافت؟

پیتر شیف، منتقد مشهور بیت‌کوین و اقتصاددان، اخیراً درباره افزایش تورم در ایالات متحده هشدار داده است. او معتقد است که ریشه‌های این تورم در سیاست‌هایی است که قبل از دوران ریاست جمهوری جو بایدن اجرا شده‌اند.

به گزارش رمز ارز نیوز، شیف بیان می‌کند که فاصله بین خلق پول و شتاب قیمت‌ها نشان می‌دهد که وضعیت بدتر هنوز در راه است و اثرات سیاست‌های بایدن در ماه‌های آینده خود را نشان خواهند داد.

او همچنین اظهار داشت که بخش بزرگی از تورم کنونی به چاپ پول در دوران ریاست جمهوری ترامپ برمی‌گردد که برای پوشش کسری بودجه صورت گرفت.

پیتر شیف در ادامه انتقادات خود به لری کودلو، مدیر سابق شورای ملی اقتصادی تحت ریاست جمهوری ترامپ، اشاره کرد و او را به دلیل انتساب کامل تورم به بایدن مورد انتقاد قرار داد.

شیف معتقد است که کودلو در دوران حضور خود در دولت ترامپ هیچ هشداری درباره تورم نداد و این امر اعتبار انتقادات او را زیر سؤال می‌برد. به گفته شیف، تورم کنونی نتیجه تجمعی سیاست‌های مالی چندین دولت است و تنها به دولت بایدن محدود نمی‌شود.

در همین حال، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا نیز به بحث درباره تورم در ایالات متحده پیوسته است. او معتقد است که هزینه‌های دولتی و چاپ پول برای تأمین این هزینه‌ها، باعث کاهش ارزش پول و افزایش قیمت‌ها شده است.

ماسک پیشنهاد کرده که دولت فدرال باید هزینه‌های بیهوده را کاهش دهد تا تورم کنترل شود و این ایده مورد حمایت بسیاری از افراد نگران وضعیت اقتصادی قرار گرفته است.

در این بین، قیمت بیت‌کوین نوساناتی را تجربه کرده و اخیراً به بالای ۵۹ هزار دلار رسیده است. این افزایش قیمت در پس‌زمینۀ احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به دلیل شاخص‌های اقتصادی مطلوب رخ داده است.

این موضوع باعث افزایش خوش‌بینی میان سرمایه‌گذاران شده و قیمت بیت‌کوین منعکس‌کننده واکنش بازار به این تغییرات احتمالی است.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا