اخبار روز

«همتی» پس از خروج از برجام، ذخایر ارزی کشور را حفظ کرد


به گزارش مانیبان؛ سید شمس الدین حسینی در جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی گفت: آقای همتی تحصیلات آکادمیک خود را در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران به پایان رساند که برای ما بسیار ارزشمند است و اینجانب فکر کنید چنین فردی به اقتصاد ایران کمک می کند هوشیارتر است. تجربه اجرایی او به عنوان مدیر بیمه و رئیس بانک مرکزی نیز بسیار مهم است. 19 ماه هم در جبهه حضور داشت.

وی ادامه داد: به تجربیات ایشان و سایر وزرای پیشنهادی در پرداختن به برنامه و عملکردشان توجه کنیم. وزارت جای آزمایش نیست. از سال 1976 تا 1999 رشد اقتصادی کشورمان متاسفانه 2 درصد بوده است. من از برجام دفاع نمی کنم، اما می گویم خروج از برجام ربطی به بانک مرکزی و مدیریت آن ندارد. خروج از برجام عواقبی برای ما داشت. متأسفانه در این مدت رابطه خود را با کشورهای همسایه به صفر رساندیم و در نتیجه درآمدهای ارزی به شدت کاهش یافت. ما باید با امید با مردم صحبت کنیم. ذخایر ارزی کشور را حفظ کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: دیروز یکی از سازمان برنامه و بودجه تماس گرفتند و گفتند به آقای همتی رای ندهید چون به سختی به ما پول می دهد. این تحلیل ها بسیاری از واقعیت ها را در نظر نمی گیرند. نباید از بیماری های مزمن اقتصاد ایران غافل شد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان های زیرمجموعه به یک مدیر مجرب نیازمند است. اگر قوانین کشور ما درست بود چرا به اختیارات خاصی نیاز داشتیم؟ بانک آینده به اشتباه تشکیل شد. همتی متعهد به استفاده از ابزارهای پولی و بانکی و پیگیری اهداف برنامه توسعه شد. بحث واگذاری صحن به آقای صالح آبادی نیز مطرح شده است. نمی گویم آقای همتی بهترین بود. وی در سفری 10 روزه به چین بود و در شرایط بحرانی وارد بانک مرکزی شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا