سرگرمی

گرم‌ترین شهر جهان معرفی شد

بازتاب آنلاین، صادق ضیائیان گفت: علاوه بر این، شهرهای «عماره» و «ناصریه» عراق نیز امروز با دمای 49.9 درجه سانتیگراد در رتبه دوم گرم ترین ایستگاه های بین المللی هواشناسی قرار گرفتند.

وی افزود: در فهرست امروز گرم ترین ایستگاه های اصلی هواشناسی، هفت منطقه عراق، شهرستان آباده ایران و دو شهر از عربستان و کویت قابل مشاهده است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بر اساس اطلاعات دریافتی امروز حداکثر دمای هوای کربلا به بیش از 48 درجه سانتی گراد رسیده است.

ضیائیان گفت: آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی نشان می دهد که باد، گرد و غبار و گرما دو پدیده مهم شهرهای زیارتی عراق تا پایان هفته است.

وی افزود: پیش بینی می شود حداکثر دمای هوا در شهرهای زیارتی عراق تا پایان هفته به محدوده ۴۵ تا ۴۷ درجه سانتی گراد برسد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: شرایط گرمای هوا، وزش باد و گرد و خاک با نوسانات جزئی برای چهار پایانه مرزی «خسروی» کرمانشاه، «مهران» ایلام وجود دارد. و “چزابه” و “شلمچه” در خوزستان پیش بینی می شود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود حداکثر دمای هوا در این چهار پایانه مرزی در روزهای آینده به ویژه در روز دوشنبه به 50 درجه سانتی گراد برسد.

وی بیان کرد: این در حالی است که شرایط جوی مرزهای «تمرچین» در آذربایجان غربی و «باشماق» کردستان نسبت به پایانه های دیگر مساعدتر است، بنابراین پیش بینی می شود حداکثر دمای این دو منطقه در سال جاری باشد. محدوده دمایی 28 تا 36 درجه سانتیگراد تا پایان هفته. در حال نوسان باشد

انتهای پیام/

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا