اخبار روز

مراحل دریافت وام اربعین


به گزارش مانیبان، وام اربعین کمک هزینه ای است که برای تسهیل تامین مالی سفر اربعین به زائران پرداخت می شود و شرط اصلی آن ثبت نام در سامانه سماح است.

افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده و یارانه دریافت می کنند می توانند برای این خدمت اقدام کنند.

همانطور که وزیر اقتصاد اعلام کرد: وام اربعین در صورت حضور سرپرست خانواده در این مراسم به حساب وی واریز می شود. از سوی دیگر یکی یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح کمک به تامین هزینه های این روزهای خانواده هاست. البته ناگفته نماند که در صورت عدم شرکت سرپرست خانواده در مراسم، سایر اعضا نیز در صورت رضایت می توانند از این وام استفاده کنند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام اربعین

مدارک شناسایی: شناسنامه و شناسنامه.

مدارک ثبت نام در سامانه سماح: هنگام ثبت نام در این سامانه کد رهگیری دریافت می کنید که باید آن را به بانک ارائه دهید.

مدارک شغلی و درآمدی: حقوق و دستمزد یا گواهی اشتغال به کار.

مدارک بانکی: شماره حساب (که برای دریافت وام اربعین باید مبلغ سپرده درج شود).

سایر مدارک: تکمیل فرم های درخواست وام و عقد قرارداد بانکی برای دریافت این تسهیلات.

مبلغ اعلام شده برای وام اربعین 1403 ده میلیون تومان است که البته ممکن است مبلغ این وام مانند سال گذشته بسته به نوع سفر متفاوت باشد. سال گذشته 5 میلیون تومان برای زائران زمینی و 10 میلیون تومان برای زائرانی که مسیر هوایی را برای این سفر انتخاب کردند پرداخت شد.

برای دریافت این تسهیلات باید با در دست داشتن مدارک اظهاری به شعب بانک های ملی مراجعه کنید، البته برخی از بانک ها تسهیلاتی در نظر گرفته اند تا با استفاده از ابزار بانکداری الکترونیک و بدون مراجعه به شعب، کلیه مراحل درخواست و درخواست این وام را درخواست کنید. این وام را از طریق اربعین دریافت کرد.

بر اساس آیین نامه اعلام شده، برای دریافت این اعتبار نیازی به ضمانت نیست، البته متقاضیان باید 2.5 میلیون تومان برای واریز ضمانت نامه به حساب بانکی داشته باشند. این مبلغ همزمان با وام آزاد می شود. سپرده می شود.

استهلاک این وام همانند سال های گذشته با 6 ماه مهلت است و پس از آن زمان استهلاک آغاز می شود.

این وام همزمان با خروج زائر از ایران و ورود به عراق به حساب متقاضی واریز می شود. البته مدت سپرده گذاری وام اربعین مشمول طرح کلی تری است که بر اساس آن، مدت سپرده گذاری وام اربعین از روز اول تا پنجمین روز است. شهریور ماه (1 تا 5 شهریور 1403) مشخص شده است.

همچنین ارز ویژه اربعین برای هر زائر 200 است.

1000 دینار عراقی اعلام شده است که زائران پس از ثبت نام در سامانه سماح نیز می توانند با مراجعه به بانک ها از این ارز ویژه برای سفر به اربعین استفاده کنند.

تاکنون 7 بانک برای پرداخت ارز اربعین اعلام آمادگی کرده اند. بانک های سپه، ملی، ملت، تجارت، صادرات، پست بانک و پارسی اعلام آمادگی کردند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا