اخبار خودرو

دانگ فنگ و تاسیس یک کارخانه خودروسازی در ایتالیا

دانگ فنگ و تاسیس یک کارخانه خودروسازی در ایتالیا

به نظر می رسد گروه خودروسازی چینی دانگ فنگ در آستانه ساخت یک کارخانه خودروسازی در ایتالیا است. این کارخانه می تواند به عنوان مرکزی برای تحویل خودروهای دانگ فنگ در سراسر اروپا باشد.

در ماه آوریل، مدیر اروپایی دانگ فنگ، کیان ژی، گفت که این گروه در حال بررسی ساخت کارخانه ای در ایتالیا با ظرفیت سالانه 100000 خودرو است. اکنون گزارش هایی وجود دارد که مذاکرات بین دولت ایتالیا و دانگ فنگ در مرحله پیشرفته ای قرار دارد.

به گزارش رویترز، در حال حاضر مذاکراتی در حال انجام است که دولت ایتالیا چقدر به دانگ فنگ کمک می کند تا در چنین کارخانه خودروسازی سرمایه گذاری کند. این معامله همچنین می تواند شامل سایر سرمایه گذاران کلیدی نیز باشد. به عنوان مثال، تامین کنندگان بالقوه دانگ فنگ می توانند در ساخت کارخانه شرکت کنند.

هدف استراتژیک دولت ایتالیا افزایش تولید خودرو در این کشور از 800000 دستگاه به 1.3 میلیون دستگاه است. با این حال، Stellantis در حال حاضر تنها گروه خودرویی است که در ایتالیا خودرو تولید می کند (و دولت می خواهد تولید خودرو در این کشور را به یک میلیون دستگاه برساند). آخرین باری که Stellantis در ایتالیا به این رقم رسید در سال 2017 بود، زمانی که هنوز بخشی از خودروهای فیات کرایسلر سابق بود. همزمان دولت ایتالیا در تلاش برای جذب خودروسازان دیگر به این کشور است و با چری چین نیز در حال مذاکره است.

اتومبیل دانگ فنگ
دانگ فنگ و تاسیس یک کارخانه خودروسازی در ایتالیا

دانگ فنگ تاکنون فقط خودروهای برقی خود را در اروپا و در منطقه اسکاندیناوی فروخته است. با این حال، همانطور که این شرکت در رویدادی در ماه ژوئن در مادرید اعلام کرد، ورود به بازار آلمان، ایتالیا، اسپانیا و سوئیس قریب الوقوع است. مدل‌های الکتریکی Voyah و Mhero از سه ماهه چهارم برای سفارش در بازارهای منتخب اروپایی در دسترس خواهند بود. این خودروها عبارتند از Voyah Free SUV، Voyah Dream MPV و Mhero 1 ون.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا