اخبار روز

نگاهی به ظرفیت های تولید انرژی هسته ای در کشورهای مختلف جهان (+ اینفوگرافی)

انرژی هسته ای نقش مهمی در انتقال انرژی ایفا می کند (فرایند حرکت از یک سیستم انرژی مبتنی بر سوخت فسیلی به سیستم های پاک تر و پایدارتر). با این حال، ظرفیت بیشتری برای پاسخگویی به نیازهای رو به رشد انرژی در جهان مورد نیاز است. تا پایان سال 2023، ظرفیت انرژی هسته‌ای جهانی به 396 گیگاوات (GW) خواهد رسید و 299 گیگاوات دیگر در دست توسعه یا اعلام شده است.

به گزارش روزیاتو، اینفوگرافیک زیر کشورهایی را نشان می دهد که در این ظرفیت پیشتاز هستند.

ظرفیت فعلی انرژی هسته ای بر اساس کشور

در حال حاضر، ایالات متحده بزرگترین ظرفیت انرژی هسته ای را با مجموع 102 گیگاوات در 94 راکتور دارد. نیروگاه های هسته ای در سراسر کشور پراکنده هستند و 28 ایالت حداقل یک راکتور دارند.

نگاهی به ظرفیت های تولید انرژی هسته ای در کشورهای مختلف جهان (+ اینفوگرافی)

فرانسه با 64 گیگاوات و چین با 58 گیگاوات به ترتیب دومین و سومین ظرفیت انرژی هسته ای هستند. از دیگر کشورهایی که در پنج رتبه اول رتبه بندی جهانی قرار دارند می توان به روسیه با 29 گیگاوات و کره جنوبی با 27 گیگاوات اشاره کرد.

ظرفیت آینده انرژی هسته ای بر اساس کشور

با در نظر گرفتن نیروگاه های در حال ساخت که به عنوان پیش ساخت اعلام شده بودند، انتظار می رود ظرفیت هسته ای جهانی به 695 گیگاوات افزایش یابد. این آمار بیش از 75 درصد افزایش را نشان می دهد.

نگاهی به ظرفیت های تولید انرژی هسته ای در کشورهای مختلف جهان (+ اینفوگرافی)

بزرگترین افزایش ظرفیت آینده از چین با 118 گیگاوات خواهد بود. این آمار نشان دهنده افزایش 204 درصدی نسبت به سطوح فعلی است در حالی که انتظار می رود هند 32 گیگاوات به این ظرفیت اضافه کند تا در مجموع 420 درصد افزایش یابد.

روسیه (+21 گیگاوات)، بریتانیا (+15 گیگاوات)، ترکیه (+15 گیگاوات) و فرانسه (+12 گیگاوات) نیز در حال برنامه ریزی برای افزایش نسبتاً بزرگ ظرفیت انرژی هسته ای هستند. در مقابل، انتظار می‌رود که ایالات متحده (7+ گیگاوات) تنها 7 درصد رشد کند.

نگاهی به آینده

نگاهی به ظرفیت های تولید انرژی هسته ای در کشورهای مختلف جهان (+ اینفوگرافی)

در دسامبر 2023، 22 کشور، از جمله ایالات متحده، فرانسه و کانادا، متعهد شدند که ظرفیت انرژی هسته ای جهان را تا سال 2050 سه برابر کنند تا از انتقال به صفر خالص حمایت کنند. (صفر خالص به این معنی است که مقدار کربن تولید شده با مقدار کربن جذب شده به نوعی برابر است.)

بنابراین، ظرفیت ها می تواند بیش از پیش بینی ها در آینده افزایش یابد. این شرایط می تواند فرصت بهره مندی از آینده روشن انرژی هسته ای را برای سرمایه گذاران فراهم کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا