اخبار روز

اجرای معافیت سربازی جدید از صفر شهریور امسال


به گزارش مانیبان، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس تبصره 1 بند یک ماده 102 قانون برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران و بر اساس سیاست های کلی جمعیتی. ، غایب مشمولان بالای 35 سال و دارای حداقل دو فرزند از دوره خدمت اجباری معاف می باشند.

کلیه مشمولانی که از ابتدای سال 1403 مشمول این قانون شده اند تا زمانی که غیبت نکرده و به سن 35 سالگی رسیده و دارای حداقل دو فرزند باشند می توانند از اول شهریور ماه با همراه داشتن مدارک لازم از جمله مراجعه نمایند. به عنوان اصل و عکس صفحات شناسنامه و کارت ملی، همسر و فرزندان و آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به کار. یکی با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک پلیس (پلیس +10) و ثبت درخواست معافیت مربوطه پس از بررسی مدارک و احراز شرایط از معافیت بهره مند شوید.

شاغلان نوبتی که غیبت طولانی مدت ندارند و در حین خدمت مشمول مفاد این معافیت می شوند، با ارائه مدارک مورد نظر به یگان خدمت و احراز شرایط اولیه می توانند جهت ثبت درخواست به کلانتری +10 مراجعه کنند. با گواهی اشتغال به کار طبق قانون مصوب، این معافیت برای مشمولان غایب اعطا نمی شود و اولین شرط رسیدگی به درخواست های ثبت شده، عدم درج غیبت در سوابق مشمولان است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا