اخبار خودرو

توگ خودروساز اهل ترکیه ؛ تست های سدان برقی جدید T10F را آغاز کرد

توگ خودروساز اهل ترکیه ؛ تست های سدان برقی جدید T10F را آغاز کرد

خودروساز جوان ترکی Tog مرحله آزمایش دومین مدل خود، سدان الکتریکی T10F را آغاز کرد. تحویل این خودرو از آوریل 2025 آغاز خواهد شد.

Togg از سدان برقی خود که قرار است در سال 2025 باشد، به عنوان یک نمونه اولیه نزدیک به تولید در نمایشگاه CES در لاس وگاس در ژانویه رونمایی کرد و اطلاعات فنی را منتشر کرد. T10F دومین مدل Tug پس از T10X SUV خواهد بود و در سه نسخه دیفرانسیل عقب با برد استاندارد، دیفرانسیل عقب با برد طولانی و چهار چرخ متحرک با برد طولانی عرضه خواهد شد. مدل های دیفرانسیل عقب (RWD) دارای موتور 160 کیلووات (214 اسب بخار) هستند، در حالی که نسخه چهار چرخ متحرک با موتور دوم دارای قدرت خروجی 320 کیلووات (429 اسب بخار) است. مدل های برد استاندارد ظرفیت باتری 52.4 کیلووات ساعت دارند، در حالی که مدل های برد بلند دارای ظرفیت باتری 88.5 کیلووات ساعت هستند.

اکنون تست های فنی خودرو آغاز شده است. این تست ها در مراکز معتبر ترکیه و خارج از ترکیه انجام می شود. مدیرعامل توگ مهمت گورجان کاراکاس گفت که این شرکت به طور خستگی ناپذیری تلاش می کند تا T10F را در دسترس مشتریان قرار دهد. کاراکاس گفت: «ما فرآیندهای آزمایشی خود را برای T10F که به عنوان یک فست بک طراحی کردیم، آغاز کرده ایم. طراحی فست بک که منعکس کننده پویایی طراحی فعلی است و انتظارات مدل های سدان را برآورده می کند. هدف ما این است که T10F را در سه ماهه اول سال 2025 عرضه کنیم و پیش خرید کنیم. کاراکاس ادامه داد: از ماه آوریل، خودروی هوشمند جدید خود را با مشتریانی در داخل ترکیه به کاربران خود معرفی خواهیم کرد.

توگ خودروساز اهل ترکیه ؛ تست های سدان برقی جدید T10F را آغاز کرد
توگ خودروساز اهل ترکیه ؛ تست های سدان برقی جدید T10F را آغاز کرد

در همان زمان کاراکاس طرحی را برای گسترش فعالیت توگ در آلمان تصویب کرد. طبق گزارش قبلی، شاسی بلند T10X می تواند در اوایل پاییز به آلمان صادر شود. به طور مشابه، وب سایت آلمانی زبان Tog اکنون آنلاین است که با تبلیغات جستجوی گوگل نیز تبلیغ می شود. در اطلاعیه حقوقی، این وب سایت به Togg Europe GmbH، مستقر در اشتوتگارت اشاره می کند (بنابراین ظاهراً جایی است که شرکت ترکیه ای کسب و کار خود را در آلمان و اروپا راه اندازی می کند). تاگ پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد فعالیت های خود را در سایر کشورهای اروپایی نیز گسترش دهد. تا سال 2032، توگ قصد دارد پنج مدل خودروی مختلف را در کارنامه خود داشته باشد و سالانه یک میلیون خودرو تولید کند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا