اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

بصره گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی جهان شد

رییس مرکز ملی سازمان هواشناسی گفت: امروز هفت شهر عراق در فهرست گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی قرار گرفتند و بصره عراق با دمای ۵۰ درجه سلسیوس، گرم‌ترین ایستگاه اصلی هواشناسی جهان شد.

 

به گزارش مهر، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی کشور، گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های بین المللی هواشناسی، امروز هفت شهر عراق در فهرست گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی قرار گرفتند و بصره عراق با دمای ۵۰ درجه سلسیوس، گرم‌ترین ایستگاه اصلی هواشناسی جهان شد.

 

وی افزود: علاوه بر این، شهرهای «عماره» و «ناصریه» عراق نیز امروز با دمای ۴۹.۹ درجه سلسیوس به صورت مشترک در رده دوم گرم‌ترین ایستگاه‌های بین المللی هواشناسی (اصلی) قرار گرفتند.

 

ضیاییان تصریح کرد: در فهرست امروز گرم‌ترین ایستگاه‌های اصلی هواشناسی، هفت شهر عراق، شهر آباده ایران و ۲ شهر از عربستان و کویت به چشم می‌خورد.

 

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه‌داد: بر اساس اطلاعات واصله، امروز بیشینه دمای هوا در کربلا به بیش از ۴۸ درجه سلسیوس رسید.

 

ضیائیان گفت: آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی نشان می‌دهد که باد و گردوخاک و گرمای هوا دو پدیده مهم شهرهای زیارتی عراق تا اواخر هفته است.

 

وی اضافه‌کرد: پیش بینی می‌شود بیشینه دمای هوا در شهرهای زیارتی عراق تا آخر هفته به محدوده‌های ۴۵ تا ۴۷ درجه سلسیوس برسد.

 

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور تصریح‌کرد: شرایط گرمای هوا و باد و گردوخاک با نوسانات جزئی برای چهار پایانه مرزی «خسروی» در کرمانشاه، «مهران» در ایلام و «چزابه» و «شلمچه» در خوزستان پیش بینی می‌شود.

 

ضیائیان خاطرنشان‌کرد: انتظار می‌رود بیشینه دما هوا در این چهار پایانه مرزی در روزهای آینده به ویژه روز دوشنبه به محدوده ۵۰ درجه سلسیوس برسد.

 

وی اظهار داشت: این در حالی است که شرایط جوی مرزهای «تمرچین» در آذربایجان غربی و «باشماق» در کردستان مساعدتر از سایر پایانه هاست؛ به طوری که انتظار می‌رود بیشینه دمای این ۲ منطقه تا اواخر هفته در محدوده‌های ۲۸ تا ۳۶ درجه سلسیوس در نوسان باشد.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا