اخبار روز

سیگنال جدید ترامپ به بازار دلار/سکه ایران رسید

به گزارش بازتاب آنلاین، بازار ارز تهران اولین روز هفته را در حالی سپری کرد که فعالان ارزی آن توجه ویژه ای به بهارستان داشتند. به گزارش رسانه ها، مسعود صبح امروز پزشکیان رئیس جمهور منتخب به همراه همراهان خود برای دفاع از کابینه پیشنهادی خود به بهارستان سفر کرد.

این موضوع برای فعالان بازار از آنجایی حائز اهمیت است که ارزیابی صلاحیت وزرا و واکنش ها در عرصه بهارستان یکی یکی از عوامل موثر بر انتظارات در بازار ارز محسوب می شود.

اما نرخ دلار و درهم در این شرایط چه مسیری را طی کرد؟

به گفته معامله گران، قیمت دلار که عصر پنجشنبه گذشته در حین کار روی 59 هزار و 100 تومان بسته شده بود، به گفته معامله گران در معاملات پشت خطی روز جمعه به سطح 58 هزار و 750 تومان بازگشت. و امروز صبح 58000 بود. و 550 تومان به بازار رفت و اواسط عصر قیمت به 58000 300 تومان رسید.

قیمت درهم امارات صبح امروز با کاهش 70 تومانی در عصر به 15 هزار و 890 تومان رسید. این رقم نسبت به دو روز قبل حدود 200 تومان کاهش را نشان می دهد. به همین دلیل برخی معامله گران با اشاره به ادامه نوسانات نزولی نرخ درهم مدعی شدند که سازمان بازار مرکزی در این موضوع دخالت کرده است.

با وجود نوسانات قیمت درهم، امروز بازار دلار در هرات پس از چند روز تعطیلی به مناسبت سالگرد پیروزی حکومت طالبان فعالیت خود را از سر گرفت. بنابراین گزارش، نرخ دلار در این بازار صبح امروز با قیمت 58 هزار و 50 تومان آغاز شد و در عصر همان روز به 57 هزار و 850 تومان کاهش یافت.

البته لازم به ذکر است که کانال های پولی هرات به دلیل تعطیل بودن بازار این شهر در روز یکشنبه (28) بسته است. مرداد) گزارش شد؛ همین موضوع باعث شده تا معامله گران امروز به توافق برسند. همچنین قیمت تتر با افت 1.41 درصدی به 58305 دلار رسید.

چرا دلار ارزان شد؟

در این شرایط، تحلیل‌های کنونی از بازار ارز تهران نشان می‌دهد که اکثر بازیگران اصلی این بازار را فروشنده تشکیل می‌دهند و با توجه به ثبت نام خودرو و در پایان ماه آینده، میزان ریالی آن، بازار از پایین با فشار شدید مواجه است. در بازار کاهش یافته است.

از سوی دیگر، به گفته تجار، بازار در گذشته در معرض خطرات ناشی از درگیری های منطقه ای بوده است، اما عدم واکنش سریع ایران به اقدامات رژیم صهیونیستی، این خطرات را کاهش داده است. با این حال، برخی از فعالان بر این باورند که این خطرات باقی می‌مانند و در صورت تشدید درگیری‌ها ممکن است دوباره مؤثر واقع شوند.

پیام جدید ترامپ به بازار دلار

علاوه بر این، نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان یک ریسک سیاسی جدید برای بازار ایران مورد توجه قرار گرفت.

با این وجود اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر امکان برقراری روابط دوستانه با ایران به کاهش این ریسک کمک کرده است و برخی کاهش نرخ ارز را به این مشکل مرتبط می دانند.

سکه ارزان شد/ طلا به سقف رسید!

جدای از جو حاکم بر بازار ارز، قیمت جهانی طلا روز گذشته به دلیل افزایش انتظارات نسبت به احتمال کاهش نرخ به سقف تاریخی 2500 دلار رسید و امروز به 2508 دلار رسید.

در بازار داخلی ایران، قیمت طلای 18 عیار عصر امروز در زمان نگارش این مطلب 3 میلیون و 466 هزار و 900 تومان فروخته شد که نسبت به دو روز گذشته نوسان محدودی داشته است.

قیمت سکه امامی نیز علاوه بر طلا به 40 میلیون و 970 هزار تومان کاهش یافت و تقریبا 100 هزار تومان نسبت به دو روز قبل 41 میلیون و 200 هزار تومان شد.

223223

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا