اخبار روز سینما

کتابخانه مرکزی رشت در هفته دولت به بهره برداری می رسد + جزئیات

استاندار گیلان از مدیران مربوطه خواست با افزایش سرعت بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت و بهره برداری از این مجموعه در هفته دولت تلاش مضاعف کنند.

بازتاب آنلاین، امسال اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان گیلان با حضور اسدالله عباسی استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی گیلان برگزار شد. موسی فکور معاون عمرانی استانداری گیلان؛ فرهاد براتی معاون هماهنگی اقتصادی استانداری گیلان؛ سید هاشم حسینی مشاور و مدیرکل دفتر استانداری؛ محمدمهدی نزاز، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان؛ فاطمه قالی پور مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری گیلان؛ یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ محمدرضا رستمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان؛ محمدحسین رمضانی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان; فرهاد شوقی شهردار رشت; محمدرضا فلاحتگر، مدیرکل راه و شهرسازی استان؛ مسعود صادقی، مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان؛ زهرا بادان آرا، معاون کتابخانه ها و امور مشارکتی؛ محمود محمدی مسئول اداری و مالی کتابخانه های عمومی و عابد رمضانی پور رئیس اداره تعاون استان بازداشت شدند.

اسدالله عباسی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی گیلان با تاکید بر اینکه کتاب و کتابخوانی یک موضوع مهم در جامعه است، گفت: همه مدیران باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا کتابخانه مرکزی رشت در هفته دولت پیش رو به بهره برداری برسد.

عباسی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به تاکید بر موضوع کتاب و کتابخوانی و رعایت فرمایشات معظم له و نیز توجه ویژه دولت سیزدهم به این موضوع، فرمودند: منابع لازم را در دستور کار خود قرار داده است. «باید برای بهره برداری از این پروژه بزرگ فرهنگی مدنظر قرار گیرد.

استاندار افزود: شهرداران باید به پرداخت به موقع نیم درصد کتابخانه ها توجه ویژه داشته باشند تا بتوان از آن برای تجهیز و بهسازی کتابخانه ها استفاده کرد.

وی همچنین گفت: شهردار رشت در خصوص محوطه سازی و درختکاری کتابخانه مرکزی رشت اقدامات لازم را انجام داده و ساخت و نصب المان شهید رئیس جمهور در کتابخانه مرکزی رشت را در دستور کار خود قرار داده است.

کتابخانه مرکزی رشت با نصب انشعاب برق به بهره برداری می رسد

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان نیز در این جلسه از زحمات ویژه استاندار گیلان برای بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت قدردانی کرد و بر لزوم توسعه زیرساخت های کتابخانه اشاره کرد و عضویت را مهم و موثر دانست.

یاسر تقوی با بیان اینکه پروژه کتابخانه مرکزی رشت منتظر رفع موانع باقی مانده و تحویل به مردم استان گیلان است، بر لزوم همکاری و هم افزایی بیشتر مجموعه راه و شهرسازی شهرداری رشت اشاره کرد. توزیع نیروی برق گیلان و برخی از دستگاه های خدمات رسان با راه اندازی اداره برق و تخصیص اعتبار کافی برای اقدامات باقی مانده، این پروژه بزرگ فرهنگی به بهره برداری می رسد.

تقوی همچنین به اقدامات صورت گرفته در کتابخانه مرکزی رشت از جمله اتصال کابل فیبر نوری، نصب لوله آب ساختمان و آماده سازی فضاهای داخلی کتابخانه اعم از قرائتخانه مردانه و زنانه، قرائتخانه خصوصی، بخش کودک، گویا اشاره کرد. و بریل- گروه مخازن، رسانه های چندبخشی و… خاطرنشان کرد: کتابخانه های عمومی استان گیلان برای بهره برداری از این بزرگ فرهنگی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور تجهیزات و اعتبارات لازم را در اختیار قرار داده است. پروژه

وی از اقدام ارزشمند سید حسین میرمجلسی خیر گیلانی ساکن تهران که بیش از 30000 جلد کتاب از کتابخانه شخصی خود جمع آوری شده در طول عمر 70 ساله خود را به کتابخانه مرکزی رشت اهدا کرد گفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز اقدامات اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان را در زمینه توسعه کتاب و کتابخوانی در گیلان برشمرد و راه اندازی کتابخانه های مدارس با همکاری آموزش و پرورش را اقدامی مهم دانست. در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه و بین دانش آموزان گفت: چندین شعبه از کتابخانه های مدارس استان هم اکنون آماده افتتاح هستند.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی منوط به رعایت قانون از سوی متولیان امر و شهرداری ها است، خاطرنشان کرد: سهم کتابخانه ها در قانون تأسیس کتابخانه های عمومی است. از هزینه های ذکر شده نیم درصد درآمد شهرداری ها است که حمایت شهرداران از کتابخانه ها موجب توسعه بیشتر فرهنگ در جامعه شده است.

تاکید بر امانت دهی مناسب کتابخانه ها در کمیته برنامه ریزی استان، تشکیل جلسات منظم انجمن، پرداخت به موقع نیم درصد شهرداری ها و تکمیل ساختمان های در حال ساخت در جلسه باشگاه از دیگر مواردی بود که مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به آنها اشاره کرد.

تقوی در ابتدای این نشست با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کشور و استان گیلان از همه مسئولان و علاقمندان به فرهنگ استان برای شرکت در این رویداد مهم فرهنگی دعوت کرد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا