اخبار روز

ادعای روزنامه انگلیسی تلگراف مبنی بر اختلاف نظر مقامات کشورمان در موضوع انتقام از رژیم صهیونیستی بی اساس است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن در بیانیه ای ادعای روزنامه انگلیسی تلگراف مبنی بر وجود اختلاف نظر بین مقامات ارشد کشورمان بر سر موضوع انتقام از رژیم صهیونیستی پس از ترور «اسماعیل هنیه» را رد کرد. در تهران بی‌اساس و بدون دلیل و دلیل تلقی می‌شود.

به گزارش ایرنا، سفارت کشورمان این ادعا را که در رسانه های انگلیسی نیز منتشر شد، تلاشی برای عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.

در بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن همچنین آمده است: ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران نقض قوانین بین المللی تلقی شده و جمهوری اسلامی ایران حق دارد حاکمیت خود و دفاع از حق اقدام در پاسخ به این عمل. قوانین بین المللی دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: نه تنها تصمیم گیران ارشد جمهوری اسلامی ایران موافق هستند، بلکه اجماع قوی بر لزوم پاسخ قاطع به این حمله تروریستی نیز وجود دارد.

سفارت کشورمان تصریح کرد: رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی در گفت وگو با مقامات اروپایی این موضوع را به صراحت بیان کرده است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده جنبش برای توافق آتش بس، صبح چهارشنبه این مطلب را گفت. مرداد برای شرکت در مراسم معارفه دکتر مسعود برای حضور پزشکیان به تهران آمد و شهید شد.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور در پیامی در پاسخ به شهادت هنیه گفت: جمهوری اسلامی ایران در حفظ تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، ناموس و آبروی خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی نتیجه اقدامات ناجوانمردانه و تروریستی خود را خواهد دید. ”

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا