اخبار روز

قدم های ماه آبی به گوش می رسد!/ عکس

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین و بر اساس گزارش ایسنا، به نقل از ناسا، واژه ابرماه برای اولین بار توسط ستاره شناس ریچارد نول در سال 1979 به معنای ماه جدید یا ماه کامل است که زمانی رخ می دهد که ماه 90 درصد کامل باشد. گفت این کوتاه ترین فاصله تا زمین است. ماه کامل بزرگترین و درخشان ترین ماه کامل سال است و حدود 30 درصد روشن تر و 14 درصد بزرگتر از حالت عادی به نظر می رسد. اگرچه این ممکن است مهم به نظر برسد، اما تشخیص تفاوت بین ماه عادی و چشم غیر مسلح بسیار دشوار است.

با این حال، به گفته اسپیس، در برخی موارد ابرماه می تواند بزرگتر از حد معمول به نظر برسد. بیشتر اوقات، این اندازه به ظاهر بزرگ هیچ ربطی به نجوم و همه چیز به نحوه عملکرد مغز انسان ندارد. این پدیده به “توهم ماه” معروف است. توهم بزرگ دیدن ماه یک خطای دید است که در آن هر چه ماه به افق آسمانی به چشم مردم روی زمین نزدیکتر باشد، در واقع بزرگتر است.

این توهم مربوط به روشی است که مغز ما فاصله و اندازه را تجزیه و تحلیل می کند. همانطور که ماه به افق نزدیک می شود، آن را در کنار درختان، ساختمان ها و دیگر اجرام می بینیم. این به ما حس مقایسه می دهد و ماه را بزرگتر نشان می دهد. هنگامی که ماه در آسمان بالاتر است، هیچ چیز قابل مقایسه نیست و بنابراین کوچکتر به نظر می رسد. عکاسان گاهی اوقات از این پدیده برای ثبت تصاویر خیره کننده از اجسام دور با یک ماه بسیار بزرگ در پشت آنها استفاده می کنند.

صدای گام های ماه آبی به گوش می رسد

خورشید گرفتگی اوت اولین ماه از چهار ماه کامل امسال خواهد بود که بقیه در 17 سپتامبر، 17 اکتبر و 15 نوامبر رخ می دهند. ابرماه بعدی ماه اختاپوس خواهد بود.

آیا اوت واقعا آبی است؟

متاسفانه خیر دو نوع “ماه آبی” وجود دارد، اما هیچ کدام ربطی به رنگ ماه ندارند. ماه آبی فصلی به سومین ماه کامل در فصلی با چهار ماه کامل اشاره دارد. این تعریف سنتی ماه آبی و نوعی است که در 19 آگوست تجربه خواهیم کرد.

نوع دوم از ماه آبی که ناشی از سوء تفاهم از تعریف اصلی است، به دومین ماه کامل در یک ماه تقویمی اشاره دارد. امروزه این مفهوم به عنوان یک تعریف جایگزین پذیرفته شده است، اما بسته به زمان و تاریخ ممکن است نادرست باشد.

چه زمانی می توانیم ابر ماه آبی را ببینیم؟

اگرچه ماه کامل به طور رسمی در ساعت 2:26 بعد از ظهر به وقت شرقی (9:56 بعد از ظهر به وقت شرقی) در روز دوشنبه 19 اوت 2024 طلوع می کند، اما همچنان در شب های اطراف 19 اوت روشن خواهد بود.

2272272

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا