اخبار روز

هشدار جدی وام فوری این بانک کلاهبرداری است!

پس از انتشار آگهی‌های «وام فوری» در سطح شهر از طریق تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، کانال‌های تلگرامی برای پرداخت وام نیز پیدا شد که باعث افزایش کلاهبرداری‌های مردم شد.

برخی کانال های تلگرامی با عناوین جعلی خود را مسئول بانک مرکزی معرفی می کنند و سعی می کنند از ناآگاهی مردم سوء استفاده کنند. این کانال ها در معرفی خود به مخاطبان اعلام می کنند که تحت نظارت بانک مرکزی هستند و می توانند وام های 50 میلیون تا 2 میلیارد تومانی را در مدت 48 ساعت بدون ضامن، چک و سفته به مشتریان خود پرداخت کنند.

یکی از کانال های تلگرامی که با نام وام فوری بانک مرکزی هزاران مخاطب دارد، مدل های مختلف وام از چند صد میلیون تا چند میلیارد به مشتری ارائه می شود.

علاوه بر پیش پرداخت های مختلف، برای هر مبلغ تسهیلات باید مالیات جداگانه پرداخت شود. یکی وی درباره مشتریانی که فریب این کانال را خورده اند و در دو مرحله حدود 13 میلیون تومان به حساب راه اندازی شده توسط ادمین کانال واریز کرده اند، می گوید: «باید پنج بار به حساب راه اندازی شده توسط کانال در عناوین مختلف واریز کنید. در مرحله اول 7 میلیون و 300 هزار تومان برای پرداخت وام 900 میلیونی واریز کردم، در مرحله بعد به من گفتند 6 میلیون مالیات بدهم. بعد از واریز این مبالغ گفتند باید 10 میلیون تومان به عنوان سود تاخیر به حساب واریز کنید تا بازپرداخت زودهنگام وام تکمیل شود.

بنابراین در صورت عدم واریز وجه در مدت زمان تعیین شده توسط ادمین کانال، باید هزینه دیرکرد پرداخت شود! در نهایت پس از تکمیل فرآیند سپرده گذاری، قول می دهند پس از 48 ساعت سرمایه گذاری را پرداخت کنند.

نکته این است که در صورت انصراف در هر زمانی قبل از تکمیل مراحل ثبت نام، به شما اطلاع داده می شود که ثبت نام انجام شده است و قابل انصراف نیست. در این صورت باید پول را به صورت رسمی پرداخت کنید.

این شهروند در توضیح بیشتر می گوید: پس از انصراف، پولم به حسابم برنگشت. من شکایت کرده ام و هنوز مراحل قانونی به پایان نرسیده است. البته مدیر کانال بعد از اینکه متوجه شکایت من شد گفت تا 30 روز دیگه برمیگرده.

عجیب ترین چیز این است که بررسی حساب وارد شده نشان می دهد که این حساب شامل آدرس پستی دقیق، شماره تلفن همراه و جزئیات کامل نیست. و دست شاکیان پرونده تقریباً به جایی نمی رسد! مسئولان اداره اطلاعات به شاکیان پرونده می گویند: احتمالاً حساب اجاره ای است. نگاهی به پرینت حساب نشان می دهد که در مدت 5 روز 20 صفحه تراکنش واریز و برداشت از حساب انجام شده است.

به مردم توصیه می شود هنگام استفاده از خدمات بانکی حتما به شعب یا درگاه های بانکی مراجعه کنند و فریب عناوین کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرام را نخورند. بانک مرکزی مستقیما وارد فاز پرداخت وام های بانکی نمی شود و این اقدامات اصلا جزو وظایف این بانک نیست. بانک مرکزی بر عملکرد بانک ها نظارت دارد و عناوین «وام سریع بانک مرکزی» و غیره صرفاً به عنوان سوء استفاده و کلاهبرداری مورد استفاده قرار می گیرد./تسنیم

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا