اخبار روز

ثبت نام وام 800 میلیونی مسکن از چه زمانی آغاز می شود؟

پرداخت خدمات ساخت مسکن یکی یکی از مهم ترین سیاست ها و برنامه هایی است که زمینه ساز تقویت و تولید مسکن در کشور شده است و اکثر واحدهای در حال ساخت نهضت ملی مسکن در حال حاضر منتظر پرداخت این تسهیلات هستند. ماه، مصوبه افزایش تسهیلات در شورای عالی مسکن تصویب شده اما هنوز از سوی بانک مرکزی ابلاغ نشده است که خود اعتراض تعداد زیادی از سازندگان و پیمانکاران را در پی داشته است.

بر اساس این گزارش، بر اساس قانون افزایش تولید مسکن، بانک ها موظفند ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش ساخت و ساز مسکن پرداخت کنند که این امر موجب تقویت و افزایش ظرفیت تولید سازندگان می شود، اما عدم تمکین در این زمینه باعث شده است. سایر سازندگانی که قادر به انجام این کار نیستند، سر کار می آیند و پروژه های باقی مانده نهضت ملی مسکن را تکمیل می کنند.

در همین راستا صادقی از اعضای انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت و بانک مرکزی موظفند پرداخت فاینانس ساخت و ساز را که به 800 میلیون تومان رسیده است به بانک ها اعلام کنند، گفت: بنابراین روند پرداخت تسهیلات وی گفت: به این دلیل است که بانک مرکزی در این زمینه کوتاهی کرده و همکاری لازم را برای پرداخت تسهیلات انجام نمی دهد.

وی افزود: پرداخت نشدن هزینه های عمرانی باعث شده روند ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن که به 2 میلیون و 600 هزار واحد رسیده در برخی شهرها آرام آرام متوقف شود. یکی یکی از اولویت های دولت چهاردهم مجلس، اجرای هر چه سریعتر پروژه های باقی مانده از نهضت ملی و ایجاد زمینه افزایش تولید است.

یکی از اعضای کانون انبوه سازان مسکن گفت: قانون رونق جهشی تولید مسکن تاکید دارد که باید در بخش مسکن تسهیلات پرداخت کنند، اما گزارش های توسعه دهندگان حاکی از آن است که تعداد کمی از بانک ها این قانون را رعایت می کنند. این یکی خودتان قانون را نگه دارید. به عنوان یکی از توسعه دهندگان در بخش مسکن ظاهر شده است.

وی یادآور شد: بانک مرکزی باید هر چه سریعتر زمینه ساخت و تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن را فراهم کند و هیچ کمبودی در این بخش قابل قبول نیست. یکی یکی از دلایل اصلی تعویق پروژه های نهضت ملی عدم توجه به ابلاغ پروانه ساخت 800 میلیون تومانی است.

وی افزود: متاسفانه عدم ابلاغ تسهیلات 800 میلیون تومانی باعث شد بانک ها تسهیلات 550 میلیون تومانی را پرداخت نکنند/ باشگاه خبرنگاران.

شرایط اخذ وام 300 میلیون تومانی از بانک مسکن با کارمزد 4 درصد

وام های بانک مسکن به مبلغ 300 میلیون تومان با سود 4 درصد به اشخاص حقیقی پرداخت می شود. حداکثر سقف این وام برای اشخاص حقوقی 750 میلیون تومان است.

طرح ثمر بانک مسکن یکی از برنامه های وام این بانک است. با افتتاح حساب جاری، واریز به آن و راه اندازی یک حساب متوسط ​​مناسب می توانید وام با نرخ سود 4 درصد و بازپرداخت 60 ماهه دریافت کنید.

سقف این وام برای اشخاص حقیقی 300 میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی 750 میلیون تومان است.

جزئیات نحوه اخذ وام از بانک مسکن

متقاضی این طرح موظف است پس از افتتاح حساب جاری حداقل یک میلیون تومان به حساب خود واریز کند.

بدیهی است حداقل یک تا دوازده ماه از واریز وجه باید گذشته باشد تا متقاضی واجد شرایط این امداد باشد.

همچنین متقاضی باید با ارائه ضامن رسمی و وام کاری به بانک ثابت کند که می تواند اقساط را به طور کامل و به موقع پرداخت کند.

بانک مسکن نیز باید اطمینان حاصل کند که به شعب بدهی نداشته و چک نقد نکرده است.

وام خانه

ضریب اعتباری بانک مسکن ثمر چیست؟

نسبت مبلغ وام به متوسط ​​سپرده در طرح بانک مسکن ثمر از پنج تا 320 درصد متغیر است که بر اساس مدت سپرده گذاری و زمان بازپرداخت وام تعیین می شود.

جزئیات بازپرداخت وام

پس از اخذ وام 300 میلیون تومانی از بانک مسکن بر اساس کارمزد چهار درصد و بازپرداخت 60 ماهه، وام گیرنده باید در هر قسط پنج میلیون و 524 هزار تومان پرداخت کند.

به این ترتیب مجموع اقساط طرح ثمر در پایان مدت نیز به 331 میلیون و 557 هزار تومان می رسد.

ضمناً بابت هزینه های اضافی که شامل مراحل ارسال و اعتبار سنجی می شود مبلغ 200000 تومان از وام گیرنده اخذ می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا