اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

دستگیری ۵ نفر درباره مرگ مشکوک بازیگر معروف

پلیس آمریکا از دستگیری شبکه‌ای از افراد خبر داده که در مرگ متیو پری براثر سو مصرف داروی کتامین نقش داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، متیو پری بازیگر مشهور آمریکایی که بیشتر برای نقش خود به عنوان چندلر بینگ در سریال پرطرفدار «فرندز» شناخته می‌شد، در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳ در سن ۵۴ سالگی درگذشت و جسد او در خانه‌اش در لس آنجلس پیدا شد. 

طبق گزارش‌های اولیه، پلیس اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای از جراحت‌های مشکوک یا مواد مخدر در صحنه حادثه وجود نداشت. برخی از منابع خبری گزارش داده‌اند که ممکن است مرگ او به علت غرق شدن در جکوزی خانه‌اش رخ داده باشد. 

پس از مرگ متیو پری، تحقیقات گسترده‌ای دربارهٔ علت مرگ او آغاز شد که اخیرا به دستگیری پنج نفر در اوت ۲۰۲۴ منجر شد. این افراد شامل دو پزشک، دستیار شخصی پری و دو نفر دیگر هستند که متهم به در اختیار قرار دادن کتامین به پری شده‌اند. این دارو که به عنوان یکی از دلایل اصلی مرگ او شناخته شد، به صورت غیرقانونی و بدون نسخه پزشکی به او تحویل داده شده بود.

به گزارش هالیوود لایف، تحقیقات نشان داده است که این افراد از مشکلات اعتیاد پری سوءاستفاده کرده و با ارائه کتامین به او، سود مالی زیادی به دست آورده‌اند. دستیار شخصی پری و دو پزشک به اتهام توزیع غیرقانونی داروها و فراهم کردن شرایط برای استفاده از کتامین، که در نهایت منجر به مرگ او شد، دستگیر شده‌اند. برخی از این افراد ممکن است به حبس‌های طولانی‌مدت، از جمله تا ۱۲۰ سال، محکوم شوند

متیو پری علاوه بر بازیگری، با مسائل شخصی مختلفی از جمله مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر و الکل دست و پنجه نرم کرده بود و در طول سال‌ها بارها به برنامه‌های ترک اعتیاد مراجعه کرده بود. مرگ او بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و میان هواداران او داشت و بسیاری از افراد مشهور و همکارانش از جمله بازیگران سریال «فرزند» با ابراز تأسف از درگذشت او، یاد او را گرامی داشتند.

متیو پری که در سال ۱۹۶۹ در ماساچوست به دنبال آمده بود در شهر اوتاوا در کانادا بزرگ شد و در نوجوانی به لس‌آنجلس نقل مکان کرد. او از ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۸ در نقش شخصیتی به نام «چاز راسل» در سریال «بویز» ظاهر شد و در نمایش‌هایی از جمله «گروئینگ پینز» هم بازی کرد. اما او با «فرندز» یک ستاره بین‌المللی شد؛ سریالی که فراز و نشیب زندگی شش جوان نیویورکی در یافتن عشق، کار و دوست را به تصویر می‌کشید با بازیگری «جنیفر انیستون»، «کورتنی کاکس»، «دیوید شوییمر»، «مت لابلانک» و «لیسا کودرو» یکی از موفق‌ترین نمایش‌های تاریخ تلویزیون شد.

او در چندین فیلم سینمایی از جمله «فولز راش این» (احمق‌ها بشتابید)، «آلموست هیروز» (تقریبا قهرمان) و «هول ناین یاردز» (همه نه یارد) نیز ظاهر شده بود.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا