اخبار روز

اطلاعیه جدید ستاد مرکزی اربعین: تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سماح به بیش از 2.7 میلیون نفر رسید :: بازتاب آنلاین

ستاد مرکزی اربعین در اطلاعیه شماره ۹ با اعلام این مهم که رفت و آمد و نقل و انتقال زوار در دوسوی مرزهای اربعینی با سهولت و سرعت لازم صورت می پذیرد، به زائرین گرامی که قصد سفر به کشور عراق را دارند توصیه کرد سفر خود را به روزهای پایانی هفته موکول نکنند.

به گزارش بازتاب آنلاین، در تازه ترین اطلاعیه ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) که صبح شنبه ۲۷ مرداد 1403 منتشر شد، آمده است: « کربلا طریق الاقصی » . بسمه تعالی . به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت(علیهم السلام) و تمامی متقاضیان سفر اربعین حسینی(ع) می‌رساند: تا ساعت ۲۴ مورخ ۲۶ /۵ /۱۴۰۳ مصادف با ۱۱ ماه صفر ؛تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سماح : ۲.۷۵۲.۵۹۸ نفر و تعداد زائرین عازم شده به کشور عراق : ۱.۹۵۸.۰۱۲ نفر می‌باشد. تعداد زائران برگشتی از پنجم ماه صفر تاکنون: ۵۵۴.۵۳۹ نفر می‌باشد.

برابر گزارشات دریافتی و رصدهای مستمر، رفت و آمد و نقل انتقال زوار در دوسوی مرزهای اربعینی با سهولت و سرعت لازم صورت می‌پذیرد و به حمدلله هیچ گونه مشکلی گزارش نشده است.

توصیه می‌گردد؛ زائرین گرامی که قصد سفر به کشور عراق را دارند، سفر خود را به روزهای پایانی هفته موکول ننمایند. با توجه به کمبود وسیله حمل‌ونقل عمومی، بر اهتمام نسبت به نذر مسافر در مسیر رفت و برگشت تأکید می­گردد.

با بررسی و رصد مستمر پایانه های مرزی و برای سهولت در رفت و آمد و تردد از مرز، همچنان بر استفاده از مرزهای خسروی، تمرچین و باشماق تأکید می­ گردد.

برابر گزارشات دریافتی و با توجه به ازدحام جمعیت در شهر کربلا و شدت یافتن آن در روزهای آینده، مجددا تاکید می‌شود زوار عزیز مدت ماندگاری و توقف خود در شهر کربلا را کوتاه (یک روز) قرار دهند.

پایان عملیات خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی در پایانه های مرزی، ۲۳ ماه صفر مصادف با ۷ شهریور ماه خواهد بود.

با توجه به جمع آوری مواکب عراقی در ظهر روز اربعین، به زائرن عزیز توصیه و تاکید می‌گردد قبل از روز اربعین به کشور بازگردند، در غیر اینصورت می‌بایست پیش بینی لازم را برای اسکان و تغذیه خود داشته باشند.

زائرین عزیز در هنگام برگشت و قبل از شروع به رانندگی، حتماً استراحت لازم را داشته باشند.

اتباع مقیم ایران بدون داشتن مدارک قانونی برای عبور از مرز شلمچه به هیچ عنوان به این مرز مراجعه ننمایند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا