اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

ترکیه چطور به مقصد بین‌المللی کاشت مو تبدیل شد؟

اگر در فرودگاه استانبول نگاهی به اطراف بیندازید، تقریبا بی‌تردید مردی مسافر با سر تراشیده و پوست سر باندپیچی‌شده و خونین می‌بینید. برخی گروهی یا دو تایی، و برخی تنها سفر می‌کنند. اما همه آن‌ها برای کاشت مو به ترکیه آمده‌اند.

به گزارش ایندیپندنت، بسیاری از آمریکایی‌ها و گردشگران پزشکی سایر کشورها این روزها به استانبول می‌آیند که به مقصدی معروف برای کاشت و ترمیم مو تبدیل شده است. به‌طور کلی، این فرایند کاشت فولیکول‌های موی سالم در قسمت‌های طاس و در امتداد خط موی مورد نظر بیمار را شامل می‌شود که به‌مرور زمان به مویی با ظاهر طبیعی منجر می‌شود.

ترکیه همان خدماتی را ارائه می‌دهد که در آمریکا در دسترس است اما با قیمتی بسیار کمتر. بسیاری از بیماران نیز معتقدند کیفیت مراقبت‌های پزشکی و تعداد پزشکان باتجربه در این نوع عمل زیبایی در ترکیه بالا است.

ترکیه تنها کشوری نیست که پذیرای گردشگران پزشکی با بودجه محدود است که برای انواع عمل‌های زیبایی می‌آیند. و البته، گاهی نتیجه می‌تواند فاجعه‌بار باشد. به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌‌ها، در فاصله‌ سال‌ ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۲، بیش از ۹۰ شهروند آمریکایی که برای جراحی زیبایی به جمهوری دومینیکن سفر کرده بودند جان خود را از دست دادند.

ارون کالینز ۳۰ ساله که برای کاشت مو از شیکاگو به ترکیه سفر کرده بود گفت این عمل برایش ۶۰۰۰ دلار هزینه داشت و کاشت ۴۱۰۰ واحد پیوندی فولیکولی را شامل می‌شد که از پشت سرش گرفته شد.

او گفت علت سفرش به ترکیه قیمت عمل بوده و هزینه این عمل در ترکیه احتمالا یک‌سوم آمریکا است و بسته به کلینیک شاید حتی تا یک‌پنجم نیز کاهش پیدا کند. این در حالی است که کیفیت عمل در ترکیه و آمریکا برابری می‌کند.

کالینز یکی از آمریکایی‌های بی‌شماری است که هزاران کیلومتر سفر می‌کنند تا یک عمل زیبایی را با هزینه‌ای بسیار کمتر از آمریکا انجام دهند. بر اساس آمار دولتی ترکیه، بیش از ۱.۵ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۳ به دلایل پزشکی به این کشور سفر کردند و حدود ۳ میلیارد دلار هزینه کردند.

در آمریکا، میانگین قیمت کاشت مو ۷۵۰۰ دلار است، در حالی که در ترکیه بین ۱۸۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار هزینه دارد.

یک پزشک ترکیه‌ای به ای‌بی‌سی نیوز گفت از حدود ۲۰ کاشت مویی که روزانه انجام می‌دهد، هشت بیمار از آمریکا آمده‌اند و البته بیمارانی از سراسر جهان دارد.

ترکیه و سایر کشورها کلینیک‌های بازار سیاه نیز دارند که خدمات کاشت مو ارائه می‌دهند. اما پزشکان و سازمان‌ها به بیماران هشدار می‌دهند که در مورد خدماتی که با قیمت‌های بسیار پایین ارائه می‌شوند محتاط باشند.

دکتر اوزلم بیسر، عضو انجمن بین‌المللی جراحی ترمیم مو که یک کلینیک کاشت مو در استانبول را نیز اداره می‌کند، به بیماران توصیه می‌کند که از مراجعه به کلینیک‌های بدون مجوز اجتناب کنند، نه فقط به‌دلیل نتایج درمانی نامطلوب، بلکه به‌دلیل خطری که بیهوشی بدون نظارت پزشک برای بیماران دارد.

او گفت: «اگر پزشک عمل را انجام دهد، قیمت به‌هیچ عنوان پایین نیست. بیماران باید بدانند که هزینه پایین به‌معنای بازار سیاه است.»

دکتر بیسر گفت اولین سوال‌هایی که گردشگران پزشکی درباره پزشک یا کلینیک باید بپرسند این است که «چه کسی عمل جراحی را انجام می‌دهد؟ آیا مجوز دارند؟» نه اینکه «هزینه عمل چقدر است؟»

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا