اخبار روز

شرط دریافت سود سهام متوفی تعیین شد


به گزارش مانیبان، مهدی حاجیوند شرط دریافت سود سهام متوفی را اعلام کرد.

بالاخره بعد از انتظار زیاد آبان ماه گذشته سامانه واگذاری سهام متوفی به وراث یعنی ارث ابلاغ شد و حالا با چند مرحله وراث می توانند علاوه بر واگذاری این سهام، سود سهام متوفی را نیز دریافت کنند. .

مهدی حاجیوند، دستیار ویژه و مشاور مدیرعامل سازمان بورس در امور سهام گفت: شرط سجام شدن برای همه وراث جاری است و در صورتی که وراث متوفی صاحب سهام بخواهند سرمایه و سرمایه را دریافت کنند. سود سهام باید به سامانه سجام مراجعه و ازدواج کنند.

همچنین می‌گوید: واگذاری سهام به متوفی از طریق بازار سرمایه یعنی شعب منتخب بانک‌ها و کارگزاری‌های منتخب در سراسر کشور آزاد است.

قبلاً گفته بودم: وقتی شخصی اقدامات مربوط به انحصار وراثت را انجام می دهد، اینطور نیست که در موقعی که سود سهام به او و سایر وراث پرداخت شود و روند کار به گونه ای است که در اولین فرصت سود سرمایه پرداخت می شود اگر به همه ذی نفعان پرداخت شود، سود برای این شخص و سایر وراث واریز می شود. یعنی اگر شخصی پس از مرحله اول و دوم پرداخت عمومی سود سهام، انتقال سهام متوفی خود را انجام داده باشد، برای دریافت سود باید تا پایان مرحله سوم پرداخت سود سهام صبر کند. زمان.

لازم به ذکر است بانک های «ملی، ملت، پارسیان و تجارت» و کارگزاری منتخب «معاملات آرتان، توسعه فردا، آتیه، سهام پژوهان، دانایان پارس، سهام آبتین، توسعه اندیشه دانا، آرمان تدبیر نقش جهان، شاخص بورس ، سهم آشنا، ساوافرین، سرمایه گذاری ملی، آراد ایرانی، فارابی، چکش، آسمان، نماد شاهد، هوشیار، سرمایه مبین، کمک کننده، خوش بین، پویا، رابین هوشمند، شهر، برنامه ریزان آینده، کاریزما، تفکر و بینش پیشرو، اوراق بهادار بازار، ملل پویا، آرمون بورسا، آپادانا، اختاز بیدار، خوبگان، کالای خاورمیانه، بانک سامان، رفاه، سپه، پاسارگاد، انصار، تجارت، ملت و پارسیان، ملی و کارآفرین از جمله بخش هایی هستند که به گفته مسئولان بورس. سازمان بورس، نسبت به واگذاری سهام سرمایه به وراث به صورت رایگان اقدام می کند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا