دانستنی ها

کمبود انسولین قلم خارجی چیست؟

رئیس سازمان غذا و دارو درباره علت کمبود یکی او در مورد مارک های معروف انسولین صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان غذا و دارو. حیدر محمدی درباره علت قحطی گفت. یکی او در مورد برندهای انسولین گفت: در اینجا دلیل آن است یکی مدتی است که کمبود برندهای انسولین وجود دارد، حقیقت این است که متأسفانه سازنده خارجی آن انسولین بدون در نظر گرفتن مصالح عمومی غیراخلاقی عمل کرده و به تعهدات خود عمل نکرده است. این شرکت تولید این نوع انسولین را با تغییر تولید به انسولین‌های با قیمت بالاتر کاهش داد و سهمی را که وعده داده بود کاهش داد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: این شرکت 800 هزار ویال از این نوع انسولین را تامین می کرد اما متاسفانه عرضه را به نصف کاهش داده است. این مشکل باعث ایجاد کاستی هایی شد. اما در مورد سایر انسولین ها مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: طبیعتا وظیفه ما تامین نیازهای بیماران از منابع دیگر است، بر این اساس نیازها را از منابع مشابه خارجی و همچنین نمونه های تولید داخل تامین کردیم. در کشور ما تولید داخلی این انسولین ها وجود دارد، بنابراین در صورت تمایل بیماران به استفاده از نمونه های تولید داخل ممنوعیتی وجود ندارد. اما عده ای هم تمایل به مصرف برند دارند و به دلیل سوء نیت شرکت خارجی مربوطه طبیعتاً طرح ها جواب نمی دهد و شرکت مربوطه عرضه نمی کند.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: بنابراین امکان ندارد کمبودها صرفا به دلیل نقص برنامه ریزی باشد. برنامه های خوبی در زمینه پزشکی وجود دارد و هر روز دقیق تر می شود. به عنوان مثال ما دارویی برای مصارف چشمی داریم و فقط 2 تولیدکننده در خارج از کشور داریم که دیگر آن را تولید نمی کنند، بنابراین کمبود در چنین مواردی را نمی توان به عنوان یک اشتباه برنامه ریزی تعبیر کرد و این کمبودها جهانی است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا