اخبار روز

سطل زباله خورشیدی هوشمند در یک شهر انگلیسی (+عکس)

به گزارش ایمنا، شورای شهر لیورپول در حال آزمایش نسل جدیدی از سطل های هوشمند با انرژی خورشیدی است که برای کاهش تخلیه مداوم این سطل ها طراحی شده است. سطل های خورشیدی جدید مجهز به فناوری حسگر هستند و قبل از پر شدن کامل، یک دستگاه فشرده ساز زباله فعال می شود. این امر فضای بیشتری برای جمع آوری زباله در سطل ها ایجاد می کند و نیاز به تخلیه سطل ها را به تاخیر می اندازد.

سطل‌های خورشیدی همچنین پس از فشرده‌سازی کافی زباله، هنگامی که پر هستند، سیگنالی را به محل دفن زباله ارسال می‌کنند، کارایی فرآیند جمع‌آوری زباله را بهبود می‌بخشند و زمان صرف شده برای تخلیه سطل‌ها و همچنین انتشار CO2 مرتبط با وسایل نقلیه جمع‌آوری زباله را کاهش می‌دهند.

در مرحله اول، شورای شهر لیورپول قصد دارد 20 کانتینر خورشیدی هوشمند را در چندین مکان کلیدی در سراسر شهر نصب کند تا کارایی آنها را آزمایش کند.

اقدامات لیورپول برای مقابله با زباله

در سال 2022، شورا همچنین بزرگترین شبکه سطل های زیرزمینی بریتانیا را در مناطقی که سطل زباله وجود نداشت راه اندازی کرد. در نتیجه این اقدام مشکلات مربوط به کیسه های زباله 80 درصد و تعداد آفات 50 درصد در 14 منطقه این شهرستان کاهش یافت.

آخرین سرمایه گذاری در فناوری جدید نیز تنها چند هفته پس از موافقت شرکت با اتخاذ اقدامات جدید برای مقابله با ضایعات و افزایش رضایت از تمیز کردن از 39 درصد به میانگین ملی 61 درصد انجام می شود. ابتکار 2.5 میلیون پوندی با ایجاد یک محیط جدید و انتصاب یک کارگروه رفتار ضداجتماعی همراه خواهد بود که توسط یک ارائه دهنده اجرایی خارجی جدید پشتیبانی می شود.

سطل زباله خورشیدی هوشمند در یک شهر انگلیسی (+عکس)

شورای شهر لیورپول همچنین به دنبال افزایش اخطارهای جریمه ثابت برای جرایم زیست محیطی تا حداکثر مجاز طبق قوانین جدید خواهد بود و در دوربین های مدار بسته برای شناسایی و پیگرد قانونی زباله گردهای غیرقانونی و همچنین در توسعه یک برنامه ضد زباله و گروه های اجتماعی سرمایه گذاری کرده است. . پلیس در حال حاضر هر ماه با بیش از 1300 مورد از این قبیل برخورد می کند.

ظروف جدیدی که با انرژی خورشیدی کار می کنند ایده بسیار خوبی هستند و با استفاده از فناوری های جدید به بهبود جمع آوری زباله های شهری کمک می کنند. این واقعیت که سطل‌ها به طور خودکار می‌دانند چه زمانی زباله‌ها را در خود جمع‌آوری کنند و چه زمانی سیگنال ارسال کنند، در زمان پر شدن آنها تأثیر زیادی بر زمان صرف شده برای جمع‌آوری زباله دارد و به طور مؤثری به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند.

سطل زباله خورشیدی هوشمند در یک شهر انگلیسی (+عکس)

تجزیه و تحلیل نتایج آزمایش برای دیدن اینکه آیا واقعاً تأثیری بر مکان های کلیدی در شهر دارد یا خیر، مشخص می کند که آیا این استراتژی برای سایر نقاط شهر کار می کند یا خیر. با این حال، شورای شهر خاطرنشان کرد که لیورپول علاوه بر سرمایه‌گذاری در فناوری جدید، به افرادی نیز نیاز دارد که به سهم خود در دفع زباله‌های خود به درستی انجام دهند، زیرا تمیز و مرتب نگه داشتن لیورپول نیازمند تلاش فراوان همه ساکنان است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا