اخبار روز

بهترین زمان برای خوردن غذا را بیاموزید. از میوه تا قهوه

آنچه می خورید می تواند سلامت شما را بهبود بخشد. اما زمان خوردن غذا نیز بسیار مهم است. در واقع باید به زمان مصرف و ترتیب غذا خوردن دقت کرد.

ابتدا سبزیجات بخورید

به گزارش روزیاتو، خوردن سبزیجات قبل از سایر غذاها باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و به کاهش وزن کمک کنید.

این به دلیل فیبر موجود در سبزیجات است که به تنظیم سطح قند خون کمک می کند.

چند ساعت پس از بیدار شدن از خواب قهوه بنوشید

چند ساعت قبل از نوشیدن اولین فنجان قهوه خود در روز صبر کنید تا سطح کورتیزول شما کاهش یابد و احساس خستگی کنید.

متخصص خواب دکتر دبورا لی توصیه می کند:

اگر ساعت 7 صبح از خواب بیدار می شوید، بهترین زمان برای نوشیدن اولین فنجان قهوه برای داشتن بهترین اثر حدود ساعت 10 صبح است.

زود شام بخور

خوردن یک شام زود هنگام می تواند هضم غذا را بهبود بخشد و به کاهش وزن کمک کند.

مطالعات انجام شده در دانشکده پزشکی هاروارد نشان می دهد که خوردن شام در ساعت 5 بعد از ظهر تاثیر زیادی بر نحوه کالری سوزی و ذخیره چربی دارد.

قبل از غذای اصلی میوه بخورید

بسیاری از میوه ها مانند سبزیجات سرشار از فیبر هستند و بهتر است آن ها را قبل از وعده غذایی اصلی مصرف کنید نه بعد از آن، همانطور که اغلب به اشتباه انجام می دهیم.

این امر به ویژه هنگام خوردن سیب صدق می کند. رژیم غذایی سرشار از فیبر، تولید هورمون محرک اشتها به نام پپتید تیروزین (PYY) را در بخشی از روده کوچک افزایش می دهد.

دکتر آیگل داغباسی توضیح داد:

ما اکنون بهتر می دانیم که فیبر چه ارتباطی با کاهش گرسنگی دارد و اینکه انواع خاصی از فیبر و اسیدهای آمینه تولید هورمون PYY را تحریک می کنند.

خانم ها باید قبل از تمرین چیزی بخورند

مقدار چربی سوزانده شده توسط بدن شما در حین ورزش بستگی به این دارد که قبل یا بعد از ورزش بخورید. با این حال، بهتر است خانم ها قبل از تمرین غذا بخورند، در حالی که به آقایان توصیه می شود بعد از تمرین غذا بخورند.

یک مطالعه نشان داد زنانی که قبل از ورزش نوشیدنی حاوی کربوهیدرات مصرف می کردند، نتایج بهتری داشتند. از طرفی وقتی آقایان بعد از تمرین این نوشیدنی را مصرف می کنند عملکرد بهتری دارند.

مردان معمولاً عضلات بیشتری دارند که کربوهیدرات ها را برای انرژی ذخیره می کنند و مصرف نوشیدنی های کربوهیدراتی قبل از تمرین باعث سوزاندن این چربی ها نمی شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا