دانستنی ها

علائم حمله قلبی جدی؛ چرا زنان شانس کمتری برای زنده ماندن دارند؟

حمله قلبی زمانی رخ می دهد که جریان خون به قلب توسط تجمع پلاک در عروق کرونر مسدود شود. نادیده گرفتن علائم حمله قلبی برای زنان امری رایج است. آمارها نشان می دهد که زنان اغلب با وجود مشاهده علائم هشداردهنده دیر به پزشک مراجعه می کنند و شانس زنده ماندن آنها را کاهش می دهد.

به گزارش بازتاب آنلاین، بیماری های قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است و مردان، زنان و اکثر گروه های نژادی و قومی در معرض خطر بیماری قلبی هستند.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، هر 36 ثانیه یک نفر در ایالات متحده بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست می دهد و از هر چهار مرگ در این کشور یک نفر به دلیل بیماری قلبی است (حدود 650000 مرگ در سال). فقط در این کشور).

علائم حمله قلبی در زنان

برخی از زنان هنگام ابتلا به آنژین صدری (فقدان جریان خون به عضله قلب به دلیل تجمع پلاک در شریان های قلب) یا حمله قلبی، علائمی مشابه مردان را تجربه می کنند. اگر فردی دچار حمله قلبی شود، علائمی مانند درد قفسه سینه ممکن است به طور ناگهانی ظاهر شود. با این حال، برخی از زنان (و در واقع مردان) درد قفسه سینه را تجربه نمی‌کنند و در عوض ممکن است علائم زیر را داشته باشند: تنگی نفس ناگهانی، درد در بازوی چپ یا فک و دندان‌ها، ناراحتی بالای شکم، غش یا غش، ناراحتی بالای شکم. برگشت

این علائم گاهی اوقات با:

تعریق ناگهانی، سرگیجه و حالت تهوع؛ اگرچه همه این علائم می تواند در هر دو جنس رخ دهد، اما در زنان شایع تر است. علاوه بر این، دردهای زیر شکم و کمر به ندرت نشانه حمله قلبی در زنان است.

حمله قلبی خاموش در زنان

ممکن است سکته قلبی در زنان بدون علائم خاصی رخ دهد. همچنین، در برخی موارد، زنان علائم غیرمعمولی را تجربه می کنند (مثلاً بیماری قلبی بدون درد قفسه سینه) و احساس می کنند که می توانند بدون مراجعه به پزشک آن را درمان کنند. توجه به چنین علائمی بسیار مهم است و در صورت مواجه شدن با این شرایط، حتما باید با پزشک مشورت کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا