اخبار روز

پیام سردار سلیمانی به این فرمانده نظامی آمریکایی / این پیام چه معنایی داشت؟

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین و خبرگزاری فارس، من معتقد نیستم که اسرائیل تمایلی برای وارد شدن به جنگ همه جانبه با حزب الله و جمهوری اسلامی داشته باشد. ژنرال دیوید هاول پترائوس، رئیس سابق سیا و فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در خاورمیانه با بیان این مطلب، اظهار داشت: با توجه به تعداد موشک ها و پهپادهای حزب الله، تلفات اسرائیل بسیار زیاد خواهد بود.

وی سپس می افزاید: حزب الله نیز می تواند آسیب بیشتری به اسرائیل وارد کند «می تواند سامانه های موشکی ضد هوایی اسرائیل را نابود کند».

پترائوس درباره سیستم دفاعی اسرائیل توضیح می‌دهد: «این سامانه‌ها هرگز نامحدود نیستند و اگر موشک‌ها و پهپادهای کافی را در زمان مناسب شلیک کنید، سیستم می‌تواند بیش از حد بارگیری شود».

حتی مهمتر از خود اسرائیلی ها زیرساخت های نظامی است

رئیس سیا می گوید: «اسرائیل باید اولویت ها را تعیین کند. اولویت باید به زیرساخت های نظامی و سپس زیرساخت های حیاتی و سپس مراکز جمعیتی داده شود.

کار شما با حاج قاسم است

او از سردار سلیمانی ایرانی ما یاد می کند: «یک بار در جنگ بصره پیامی برای من فرستاده شد. در این پیام عموماً آمده بود: «ژنرال پترائوس! شاید می دانید که من قاسم سلیمانی سیاست ایران در قبال عراق و همچنین افغانستان را تعیین می کنم! من جنوب لبنان و غزه را کنترل می کنم.

پترائوس توضیح می دهد: «این نشانه قدرت عظیم او بود. بنابراین او فقط یک فرمانده نظامی است نبود; بلکه در واقع با مقامات وزارت خارجه مسئول سیاست گذاری در آن منطقه مکاتبه داشت. موقعیت او بسیار قدرتمند بود و قدرت او همچنان در حال رشد بود.

آمریکایی ها نتوانستند حاکمیت ایران را تغییر دهند

فرمانده سابق نیروهای مسلح آمریکا سپس درباره جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: آمریکایی‌ها نتوانستند به هدف خود در تغییر حاکمیت ایران برسند این امید واهی است. حکومت ایران بسیار متفرق است و ساختار بسیار پیچیده ای دارد.

وی سپس تأکید می کند: «این رژیم را نمی توان به همان شکلی که مبارک یا برخی رهبران دیگر در بهار عربی در تونس، یمن و سایر کشورها سرنگون کردند، سرنگون کرد.»

ژنرال دیوید هاول پترائوس، متولد 1952، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) و ژنرال بازنشسته ارتش ایالات متحده است. پترائوس پس از ترک رسمی ارتش در سال 2011 به عنوان رئیس سیا منصوب شد و پس از 14 ماه ریاست سیا، در نوامبر 2012 به دلیل روابط غیرعادی و خیانت با همسرش مجبور به استعفا شد.

27215

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا