دانستنی ها

تاثیر شگفت انگیز این اسید ترش بر افسردگی

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که مصرف روزانه سرکه ممکن است علائم افسردگی را بهبود بخشد و این احتمال را افزایش می دهد که چند قاشق از این مایع ترش می تواند در آینده با درمان این بیماری همراه باشد.

به گزارش یورونیوز، یک گروه تحقیقاتی تحت نظارت دانشگاه ایالتی آریزونا اثرات مصرف منظم سرکه و همچنین فعالیت های متابولیک را بررسی کردند. فعالیت های متابولیک به فرآیندهای شیمیایی اطلاق می شود که در بدن انسان برای تبدیل غذا به انرژی و سایر مواد بیولوژیکی رخ می دهد.

بر اساس نتایج این مطالعه که در مجله “Nutrients” منتشر شده است، سطح نیکوتین آمید (نوعی ویتامین B3) در بدن افرادی که هر روز سرکه مایع مصرف می کردند تا 86 درصد افزایش یافت. این ماده انرژی زا قبلا با اثرات ضد التهابی همراه بوده است.

هیلی بارونگ، متخصص تغذیه دانشگاه ایالتی آریزونا و همکارانش در مقاله ای نوشتند که داده های تحقیقاتی نشان می دهد مصرف روزانه سرکه به مدت چهار هفته ممکن است علائم افسردگی را بهبود بخشد و همچنین باعث تغییر در متابولیسم شود. [ویتامین B ۳] ایفای نقش در این توسعه.

28 بزرگسال که اضافه وزن داشتند اما مشکل سلامت عمومی نداشتند در این مطالعه شرکت کردند. این افراد به دو گروه تقسیم شدند: گروه اول افرادی بودند که دو قاشق غذاخوری سرکه قرمز را دو بار در روز مصرف می کردند و گروه دوم افرادی بودند که روزانه یک قرص حاوی مقدار بسیار کمی سرکه مصرف می کردند.

در طول چهار هفته ای که این آزمایش انجام شد، شرکت کنندگان باید به نظرسنجی مرکز مطالعات اپیدمیولوژیک افسردگی و نظرسنجی سلامت بیمار پاسخ می دادند.

اگرچه تفاوت معنی داری بین دو گروه ذکر شده در نظرسنجی مرکز مطالعات اپیدمیولوژیک افسردگی مشاهده نشد، اما نظرسنجی سلامت بیماران نشان داد که افرادی که سرکه بیشتری مصرف می کردند به طور متوسط ​​42% کاهش علائم افسردگی داشتند، در مقایسه با 18% افرادی که مصرف می کردند. قرص سرکه

علیرغم تعداد کم شرکت کنندگان و افسردگی خفیف در این مطالعه، بارونگ و گروهش بر بررسی بیشتر رابطه بین مصرف سرکه و افسردگی تاکید دارند.

به گفته محققان، اختلالات افسردگی شایع ترین اختلالات روانی در جهان است. آنها خاطرنشان می کنند که داروهای ضد افسردگی که معمولاً تجویز می شوند می توانند عوارض جانبی جدی داشته باشند و اثربخشی آنها بسیار متفاوت است. بنابراین، درمان های مکمل ساده و موثر در درمان افسردگی مورد نیاز است.

تحقیقاتی برای درک بهتر افسردگی و عواملی که باعث ایجاد یا تشدید افسردگی می شوند انجام می شود تا تصویر جامع تری از این وضعیت به دست آید.

آنچه واضح است این است که افسردگی در هر فردی می تواند به طور متفاوتی بروز کند. بنابراین، داشتن طیف وسیع‌تری از درمان‌های احتمالی ممکن است مفیدتر باشد، زیرا آنچه برای یک فرد مؤثر است ممکن است برای دیگری مؤثر نباشد.

محققان درگیر در این مطالعه بر این باورند که تحقیقات آینده باید اثرات مصرف سرکه را در افراد مبتلا به افسردگی بالینی یا در معرض خطر ابتلا به افسردگی و همچنین در افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند، بررسی کنند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا