اخبار روز

حماس شروط جدید اسرائیل در توافق آتش بس را نمی پذیرد

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات آگاه اعلام کرد: حماس “شرایط جدید” اسرائیل را در پیشنهادی که در جریان مذاکرات دوحه برای تامین آتش بس و آزادی گروگان ها در جنگ غزه ارائه شد، نمی پذیرد.

بر اساس گزارش انتخاب؛ این مقامات افزودند که “شرایط جدید” اسرائیل شامل حفظ نیروها در داخل نوار غزه در امتداد مرز با مصر است، در حالی که حماس خواستار “آتش بس کامل، خروج کامل نیروهای اسرائیلی از نوار غزه، بازگشت عادی آوارگان، و “حبس نامحدود” مبادله ای را می طلبد.

مقامات آگاه گفتند: اسرائیل همچنین خواستار وتوی تبادل اسرا و امکان اخراج تعدادی از اسرا از فلسطین به جای بازگرداندن آنها به غزه است.

با پایان یافتن دور اول مذاکرات دوحه درباره آتش بس در غزه، سه کشور آمریکا، مصر و قطر فضای مذاکره را مثبت ارزیابی کردند اما مقامات حماس نظر دیگری دارند.

در همین راستا، یکی از مقامات حماس به الجزیره گفت: آنچه در مورد نتایج نشست دوحه به دست ما رسید. این شامل تعهدات نشست دوم جولای نمی شود.

یکی یکی از رهبران حماس نیز به شبکه المیادین گفت: مذاکرات دوحه هیچ پیشرفتی نداشته و اسرائیل همچنان بر مواضع خود پافشاری می کند.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» نیز به نقل از یکی از رهبران حماس نوشت: «هیچ پیشرفت جدیدی در مذاکرات دوحه، پایتخت قطر که در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد، اتلاف وقت و تلاش مشاهده نشد.» : کاهش تنش های موجود در منطقه. آمریکا و اسرائیل خواهان یک راه حل واقعی نیستند که به توافق آتش بس منجر شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا