سرگرمی

عجیب و غریب ترین پاداش‌های قهرمانان المپیک امسال؛ از نودل رایگان تا الماس! + تصاویر

بازتاب آنلاین، المپیک پاریس تنها با کسب مدال ختم نمی شود. پاداش هایی که به قهرمانان داده می شود گاهی عجیب و متفاوت از آن چیزی است که ممکن است تصور شود.

نحوه استقبال از قهرمانان و برندگان المپیک در کشورهای مختلف بسیار متفاوت است.

المپیک پاریس به پایان رسید و المپیکی ها به کشورشان بازگشتند. ورزشکارانی که بازی های 2024 را با موفقیت به پایان برسانند، برای برتری در بالاترین سطح ورزشی، بیشتر شناخته شده و پاداش خواهند گرفت.

المپیکی های قزاقستان، قرقیزستان و به ویژه ازبکستان بهترین های خود را در پاریس به نمایش گذاشتند و به همین دلیل هدایای قابل توجهی از دولت و صندوق های مختلف برای حمایت از ورزشکاران دریافت کردند. خانه ها، آپارتمان ها، اتومبیل ها و حتی اسب ها به این قهرمانان داده شد.

بهادر جلالوف، بوکسور طلایی ازبکستان

ورزشکاران ازبکستان 13 مدال در المپیک به دست آوردند که 8 مدال آن طلا بود. بنابراین ازبکستان موفق ترین کشور آسیای مرکزی در المپیک شد. بوکسورها به دلیل کسب پنج مدال طلا در این رشته سهم ویژه ای در کسب این موفقیت داشتند. فقط کوبا پیش از این موفق به انجام چنین کاری شده بود تا در یک دوره المپیک 5 مدال طلا در بوکس کسب کند. البته ممکن است این ورزش از المپیک 2028 حذف شود.

قهرمانان المپیک از جمله جمالف هر کدام 200 هزار دلار، یک خانه دو طبقه و یک شورلت تاهو از رئیس جمهور ازبکستان دریافت کردند. به دارندگان مدال نقره 100000 دلار، آپارتمان های BYD Song Plus و خودروهای برقی اهدا شد. همچنین به دارندگان مدال برنز 50 هزار دلار، یک آپارتمان و یک خودروی بی وای دی سانگ پلاس DM اهدا شد.

بازی های پاریس نیز برای قرقیزستان موفقیت آمیز بود. ورزشکاران این کشور دو نقره و چهار برنز در پاریس کسب کردند. قرقیزستان برای اولین بار در تاریخ بازی های المپیک در بوکس مدال گرفت و برای اولین بار سه ورزشکار دومین مدال المپیک خود را کسب کردند. میریم جومانازارووا، آکژول مخمودوف و ایزولوو تینبیکووا توانستند برای دومین بار مدال المپیک را از آن خود کنند.

از این بازی ها هیچ ورزشکاری در تاریخ قرقیزستان دو مدال در المپیک کسب نکرده بود. بنابراین جای تعجب نیست که صدر جباروف، رئیس جمهور قرقیزستان به مراسم استقبال از تیم المپیک این کشور در بیشکک رفت. به نمایندگی از رئیس دولت، دو خودروی کیا EV9، چهار خودروی کیا EV6 و 10 دستگاه شورلت تراکر به ورزشکاران اهدا شد. همچنین ورزشکاران جوایز نقدی دریافت کردند.

عجیب و غریب ترین پاداش‌های قهرمانان المپیک امسال؛ از نودل رایگان تا الماس! + تصاویر

دیمیو ژادراف، کشتی گیر تیم ملی قزاقستان

اسبی برای کشتی گیر قزاق

در قزاقستان از ورزشکاران به طور جداگانه تقدیر شد. یک دستگاه تویوتا لندکروز، یک خانه و یک آپارتمان در آلماتی و یک جایزه نقدی جداگانه به مبلغ 50000 دلار به دمئو ژادراف، دارنده مدال نقره المپیک در کشتی اهدا شد. علاوه بر این یک اسب نیز به این ورزشکار داده شد.

جالب اینجاست که ابیبا ابوجاکینووا جودوکار قزاقستانی حتی بدون اینکه روی سکو در پاریس برود یک خودرو هدیه گرفت. وی در وزن تا 48 کیلوگرم در پایتخت فرانسه به رقابت پرداخت و مقام پنجم را کسب کرد.

پایان خوش برای ژیمناست فیلیپینی!

کارلوس یولو چندین دستاورد تاریخی برای فیلیپین در المپیک به دست آورد. او اولین مدال کشورش را در رشته ژیمناستیک به دست آورد. او اکنون یک خانه مبله جدید خواهد داشت. آخرین مدل آیفون، عرضه مادام العمر رشته فرنگی، مرغ سوخاری و سایر نوشیدنی های گازدار پاداش اوست. او می تواند به صورت رایگان در خانه غذا بخورد، سفارش دهد یا به رستوران برود. او همچنین می تواند مادام العمر به صورت رایگان از خدمات پزشکی استفاده کند.

کارلوس یولو، ژیمناستیک فیلیپینی

عجیب و غریب ترین پاداش‌های قهرمانان المپیک امسال؛ از نودل رایگان تا الماس! + تصاویر

در همین حال، در لهستان، علاوه بر پاداش 82000 دلاری برای المپیکی ها، به ورزشکاران الماس، نقاشی های هنرمندان محلی و یک تور مسافرتی دو نفره داده می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا