سرگرمی

15 شغل پردرآمد در نروژ برای ایرانی‌ها/ با این مشاغل می‌توانید به نروژ مهاجرت کنید

بازتاب آنلاین، نرخ پایین بیکاری یکی از اصلی ترین نکاتی است که افراد در مهاجرت کاری و تحصیلی به آن توجه می کنند. نروژ با نرخ بیکاری 2.3 درصدی در سال های اخیر، میانگین کمتری نسبت به کشورهای اروپایی دارد.

نروژ یکی نروژ یکی از بهترین کشورها برای زندگی است و اقتصاد قوی و رو به رشدی دارد یکی این کشور یکی از شادترین کشورهای جهان است و خدمات و امکانات رفاهی بسیاری را در اختیار مردم خود قرار می دهد. به دلیل وجود منابع نفت و گاز فراوان در این کشور، حدود 20000 نیروی کار ماهر از سراسر جهان را جذب کرده است.

ساعات کاری کوتاه در این کشور یکی یکی دیگر از دلایل علاقه مهاجران مهاجرت به این کشور برای کار است، بنابراین ساعات کاری در این کشور 8 ساعت در روز است و معمولا کارمندان 37 تا 40 ساعت در هفته کار می کنند. و اگر بیش از این ساعت در هفته کار کنید اضافه کاری به شما تعلق می گیرد.

مشاغل پردرآمد در نروژ برای ایرانیان

در این کشور به دلیل منابع نفت و گاز فراان، مشاغل مرتبط با این حوزه با درآمد بالا، پزشکی و دندانپزشکی، تدریس و تدریس، مدیریت اجرایی، هتلداری و مشاغل مرتبط با گردشگری، کارشناس فروش و بازاریابی و حتی تاکسی وجود دارد. و رانندگی کامیون .. نیز جزو مشاغل پردرآمد محسوب می شوند. علاوه بر این، کارگران نیز شانس زیادی برای یافتن مشاغل مناسب و پردرآمد در این کشور دارند.

کارفرمایان معمولا ترجیح می دهند کارمندان خود را از بین افرادی که در این کشور تحصیل کرده اند انتخاب کنند، بنابراین تحصیل در دانشگاه های نروژ شانس شما را برای یافتن موقعیت شغلی بهتر افزایش می دهد. همچنین دانشگاه های نروژ از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند و می توانید در این دانشگاه ها تحصیل کرده و به سایر کشورهای اروپایی مهاجرت کنید.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور رایگان است و اگر بتوانید بورسیه بگیرید در موقعیت بسیار خوبی قرار خواهید گرفت.

در مقطع کارشناسی، مهندسی نفت و گاز، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی دریا و کشتی سازی از بهترین رشته های تحصیلی در نروژ هستند. برای تحصیلات تکمیلی، رشته هایی مانند مهندسی دریا، MBA و مدیریت بازرگانی، مهندسی انرژی، کشاورزی، محیط زیست و رشته های مرتبط با درمان و بهداشت بهترین انتخاب هستند. علوم دارویی، مدیریت انرژی، فیزیک، شیمی، مهندسی دریا، برق و الکترونیک، اکتشاف نفت و زیست شناسی نیز از بهترین رشته های تحصیلی در مقطع دکترا در نروژ هستند.

این کشور تعطیلات بیشتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارد. بیکاری پایین و دستمزدهای بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا از دیگر مزایای کار در نروژ است، جایی که افراد پس از کسر مالیات به طور متوسط ​​سالانه 35000 دلار درآمد دارند.

جمعیت کم و اقتصاد قوی و همچنین موقعیت جغرافیایی و جاذبه های گردشگری این کشور باعث شده که سالانه افراد زیادی برای کار یا تحصیل به آنجا مهاجرت کنند.

2 راه برای اقامت در نروژ وجود دارد 1. از طریق پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما و امضای قرارداد کاری 2. مهاجرت تحصیلی و پس از اتمام تحصیل و یافتن شغل مناسب، ویزای تحصیلی خود را به کار تغییر دهید. اگر بتوانید شغل مناسبی در نروژ پیدا کنید، می توانید برای خود و خانواده خود اقامت دائم دریافت کنید. اما برای مهاجران، یافتن شغل مناسب کار آسانی نیست. اگر به زبان نروژی مسلط هستید و رزومه شما قوی و مرتبط با شغلی است که به دنبال آن هستید، شانس بیشتری برای یافتن شغل خواهید داشت.

اشتغال و اشتغال در این کشور شرایط متفاوتی دارد یکی یکی از این شرایط تسلط کامل به زبان نروژی است، تخصص و مهارت کافی شانس استخدام شما را افزایش می دهد، تحصیلات تخصصی نیز می تواند فرصت های شغلی خاصی را برای شما فراهم کند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا