اخبار روز سینما جهان

۱۰ سریال برتر برای طرفداران «فرار از زندان»؛ از «خانه کاغذی» تا «لیست سیاه»

احتمالا همیشه عادت کرده اید که نام سریال بریکینگ بد را در رتبه های اول یا حداقل دوم ببینید و البته رتبه دهم این لیست اصلا به معنای ضعیف بودن آن نیست. سریال بریکینگ بد یکی یکی از بهترین سریال های تاریخ است که برای همیشه در تاریخ سریال های تلویزیونی باقی مانده است.

به گزارش روزیاتو، سریال فرار از زندان یکی این سریال یکی از پرطرفدارترین سریال های زمان خود بود و به مدت 5 فصل ادامه داشت و با وجود اینکه داستان آن به نوعی به پایان رسیده است، اگر فصل های بیشتری از این سریال ساخته شود، طرفداران بدشان نمی آید. اما متاسفانه به نظر نمی رسد شبکه فاکس برنامه ای برای ریبوت یا فصل جدید این سریال داشته باشد.

در ادامه با ده سریال برتر مشابه Prison Break آشنا شوید:

10- سریال بریکینگ بد – سال های پخش: از 2008 تا 2013

احتمالا همیشه عادت کرده اید که نام سریال بریکینگ بد را در رتبه های اول یا حداقل دوم ببینید و البته رتبه دهم این لیست اصلا به معنای ضعیف بودن آن نیست. سریال بریکینگ بد یکی یکی از بهترین سریال های تاریخ است که برای همیشه در تاریخ سریال های تلویزیونی باقی مانده است.

این سریال توسط Vince Gilligan ساخته شده است و پکیج کاملی از یک سریال بی نقص با شخصیت های جذاب، داستان هیجان انگیز، کارگردانی منحصر به فرد، فیلمبرداری چشم نواز و البته بازیگران فوق العاده را به مخاطب ارائه می دهد. با وجود عناصر جنایی، شخصیت های پیچیده و لحظات غافلگیرکننده، این سریال می تواند برای طرفداران فرار از زندان جذاب باشد.

پس از تماشای Breaking Bad به مدت پنج فصل و 62 قسمت، طرفداران و بینندگان به اندازه کافی خوش شانس بودند که یک اسپین آف به نام Better Call Saul داشتند که به اندازه Breaking Bad عالی بود (و حتی به گفته برخی بهتر). برخلاف سریال فرار از زندان، تمام فصل های سریال بریکینگ بد همیشه رتبه های خوبی داشتند و همیشه کیفیت خود را حفظ کردند.

(تصاویر) 10 سریال برتر برای

9- سریال Mayor of Kingstown – سال های پخش: از 2021 تا کنون

مانند سریال فرار از زندان، سریال شهردار کینگ‌تاون اثر تیلور شریدان حول جنایات و زندان‌ها می‌چرخد. جرمی رنر در این سریال نقش شخصیتی به نام مایک مک کلاسکی را بازی می کند. خانواده مک کلاسکی سال‌ها به عنوان واسطه بین زندانیان، نگهبانان زندان، افسران پلیس و باندهای خیابانی عمل می‌کردند. بنابراین مایک در واقع یک شهردار نیست، اما به دلیل نفوذ و تلاش هایش برای حفظ آرامش شهر، می توان او را مانند یک شهردار در نظر گرفت.

پخش سریال شهردار کینگستاون در سال 2021 آغاز شد و تاکنون سه فصل ده قسمتی پخش شده است. بنابراین تماشای زیاد سخت نیست (تمام قسمت ها را پشت سر هم تماشا کنید)، اما باید در نظر داشته باشید که از آنجایی که فصل سوم به تازگی به پایان رسیده است، باید یک سال برای فصل چهارم صبر کنید. با این حال این سریال با هیجان زیادش می تواند یادآور سریال فرار از زندان باشد.

(تصاویر) 10 سریال برتر برای

8- سریال 24 – سال های پخش: از 2001 تا 2010 و 2014

سریال 24 شاید ربطی به زندان و زندانیان نداشته باشد، اما هیجان زیاد و عناصر جنایی ما را به یاد سریال فرار از زندان می اندازد. سریال 24 ساخته جوئل سورنو و رابرت کوچارن داستانی جذاب و در عین حال خلاقانه دارد، داستان درباره یک مامور فدرال به نام جک بائر (با بازی کیفر ساترلند) است که هر فصل با تروریست ها و جنایتکاران مختلفی روبرو می شود. نکته جالب سریال 24 این است که کل فصل فقط در یک روز و در یک 24 ساعت اتفاق می افتد و این یعنی هر قسمت 1 ساعت داستان را جلو می برد.

سریال 24 دارای 9 فصل است که در ابتدا با هشت فصل در سال 2010 به پایان رسید اما فصل دیگری در سال 2014 ساخته شد. آخرین فصل این سریال نیز پس از چندین سال مانند فرار از زندان منتشر شد و هر دو دارای شخصیت های پویا و جذابی بودند.

(تصاویر) 10 سریال برتر برای

7- سریال Chicago PD – سال های پخش: 2014 تاکنون

اگرچه سریال Chicago PD حول محور افسران قانون و فرار از زندان حول محور جنایتکاران می چرخد، اما هنوز هم شباهت هایی با هم دارند. مت اولمستد، که یکی او یکی از تهیه کنندگان سریال فرار از زندان به همراه دیک ولف بود یکی او همچنین یکی از سازندگان سریال Chicago PD است. سریال Chicago PD مضامین تیره‌تری از جنایت را به تصویر می‌کشد و به همین دلیل می‌تواند تا حدودی شبیه فرار از زندان باشد.

شخصیت اصلی سریال Chicago PD گروهبان هنک وویت است که به عنوان پلیس فاسد شناخته می شود و از فصل اول این موضوع محور اصلی داستان بوده است. روش های وویت کاملا غیرقانونی است که اغلب باعث تنش بین او و تیمش در واحد اطلاعات می شود. سریال Chicago PD دارای قسمت های خشن و شخصیت های پیچیده است و با توجه به اینکه این سریال تاکنون 11 فصل داشته و فصل دوازدهم آن در پاییز 2024 پخش خواهد شد، می تواند تجربه هیجان انگیزی برای طرفداران فرار از زندان باشد.

(تصاویر) 10 سریال برتر برای

6- سریال یقه سفید – سال های پخش: 2009 تا 2014

سریال یقه سفید یکی دیگر از سریال های پلیسی است که شباهت هایی به فرار از زندان دارد. شخصیت اول این سریال فردی باهوش مانند مایکل اسکافید است. نیل کفری یک کلاهبردار، دزد و جاعل است. در ابتدای سریال، اف بی آی پس از سه سال تعقیب و گریز موفق می شود نیل را دستگیر کند و او به چهار سال زندان محکوم می شود، اما در حالی که تنها چند ماه از محکومیتش باقی مانده است، نیل از زندان فرار می کند.

البته نیل چندان خوش شانس نیست و دوباره دستگیر می شود، اما این بار با اف بی آی معامله می کند و در ازای آزادی زودهنگام از زندان به آنها کمک می کند تا دیگر مجرمان یقه سفید (جنایتکاران مرتبط با کلاهبرداری و پولشویی) را دستگیر کنند. . سریال یقه سفید به مدت شش فصل ادامه داشت و در سال 2014 به پایان رسید، اما گفته می شود که ریبوت این سریال در دست ساخت است.

(تصاویر) 10 سریال برتر برای

5- سریال Money Heist – سال های پخش: 2017 تا 2021

سریال Money Heist شباهت های زیادی با Prison Break دارد، زیرا هر دو سریال تلویزیونی حول محورهای پیچیده و جنایی می چرخند. Money Heist داستان دو دزدی پیچیده و برنامه ریزی شده را روایت می کند. یکی در ضرابخانه سلطنتی اسپانیا و دیگری در بانک اسپانیا. این سریال توسط الکس پینا ساخته شد و از نتفلیکس پخش شد. داستان آن نیز توسط یکی در مورد دزدان بانک گفته می شود.

سریال Money Heist نقدهای خیلی خوبی گرفت و تبدیل شد یکی این سریال به یکی از محبوب ترین سریال های نتفلیکس تبدیل شد. ابتدا قرار بود این سریال محدودتر باشد اما به دلیل توجه طرفداران زیادش فصل های بیشتری از آن ساخته شد و همچنین اسپین آف شخصیت برلینی به نام برلین ساخته شد که البته نشد. و به عنوان سریال اصلی دریافت شد.

(تصاویر) 10 سریال برتر برای

4- سریال لیست سیاه – سال های پخش: از 2013 تا 2023

مانند فرار از زندان، شخصیت اصلی لیست سیاه یک جنایتکار باهوش است. ریموند ردینگتون با بازی جیمز اسپیدر در لیست تحت تعقیب اف بی آی است که در نهایت خود را به افسران مجری قانون معرفی می کند. او با اف‌بی‌آی معامله می‌کند و تصمیم می‌گیرد در ازای آزادی به دستگیری مجرمان دیگر کمک کند. ریموند همچنین به آن‌ها می‌گوید که برای افراد بسیار خطرناکی کار می‌کند که آن‌ها نمی‌دانند وجود دارند.

سریال لیست سیاه یکی یکی از موفق ترین سریال های شبکه NBC بود که در 10 فصل و قسمت 2018 پخش شد. البته این سریال هم مثل خیلی از سریال ها به مرور زمان سقوط کرد و حداقل شش فصل ارزش دیدن را دارد.

(تصاویر) 10 سریال برتر برای

3- سریال اوز – سال های پخش: 1997 تا 2003

قطعا می توان حدس زد که سریال اوز در این لیست قرار می گیرد زیرا مانند سریال فرار از زندان، در زندان روایت می شود. این سریال بر روی یک واحد مشروط تمرکز دارد که بر اهمیت بازپروری در زندان به جای مجازات تاکید می کند و توسط مدیر واحد، تیم مک مانوس، و سرپرست زندان، لئو گلین، اداره می شود. اوز به دلیل داستان جالب و هیجان انگیزش قطعا بهترین سریال تلویزیونی در مورد زندان استو است، برای طرفداران فرار از زندان انتخاب خوبی است.

اوز به مدت شش فصل پخش شد و به خاطر بازی، داستان تلخ و شخصیت های پیچیده اش مورد تحسین قرار گرفت. همچنین این سریال جوایز بسیاری را در جشنواره های مختلف کسب کرد.

(تصاویر) 10 سریال برتر برای

2- سریال پسر ولگرد – سال پخش: 2019 تا 2021

سریال پسر ولگرد یکی سریال خوب و بی نظیری بود که عمر کوتاهی داشت و فقط بعد از دو فصل توسط فاکس کنسل شد. سریال پسر ولگرد توسط کریس فداک و سام اسکالور ساخته شده است و در مورد یک رابطه پیچیده بین یک پدر و یک پسر است. مالکوم برایت یک مامور سابق اف بی آی است که برای پلیس نیویورک کار می کند. پدر مالکوم، مارتین ویتلی، یک قاتل سریالی محکوم است که مالکوم در کودکی او را در معرض پلیس قرار داد و منجر به دستگیری او شد.

این سریال نیز مانند سریال فرار از زندان شاهد رابطه دو عضو خانواده است یکی یکی از آنها در زندان است، اگرچه رابطه مالکوم و ماترین بسیار پیچیده تر است. سریال پسر ولگرد با شخصیت های پیچیده و داستان غافلگیرکننده اش می تواند برای طرفداران فرار از زندان جذاب باشد.

(تصاویر) 10 سریال برتر برای

1- سریال Orange Is The New Black – سال پخش: از 2013 تا 2019

Orange Is The New Black مانند فرار از زندان در زندان (حداقل برای فصل اول) روایت می شود. این سریال به جای اینکه یک سریال درام باشد، بیشتر بر جنبه های طنز و کمدی آن تکیه دارد. داستان درباره شخصی به نام پایپر چاپمن است که به ۱۵ ماه در زندان لیچفیلد، یک زندان خیالی در نیویورک محکوم شده است.

در شش سالی که Orange Is The New Black پخش شد، مورد تحسین منتقدان و بینندگان قرار گرفت و از نظر نویسندگی، کارگردانی و بازیگری واقعاً باکیفیت بود. او همچنین نامزد هشت جایزه در جوایز امی شد و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در یک سریال درام را دریافت کرد. جدا از شباهت های این سریال به فرار از زندان، ارزش دیدن را دارد و با سریالی با کیفیت روبه رو هستید که می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا