اخبار روز

تاثیر شگفت انگیز این اسید اضطراب بر افسردگی

به گزارش آنلاین، یک گروه تحقیقاتی به سرپرستی دانشگاه ایالتی آریزونا علاوه بر مطالعه اثرات مصرف منظم سرکه، فعالیت متابولیک را نیز مورد بررسی قرار داد. فعالیت های متابولیک فرآیندهای شیمیایی هستند که در بدن انسان برای تبدیل غذا به انرژی و سایر مواد بیولوژیکی رخ می دهد.

یورو نیوز در خبری نوشت: بر اساس نتایج این مطالعه که در مجله Nutrients منتشر شده است، سطح نیکوتین آمید (نوعی ویتامین B3) در بدن افرادی که روزانه سرکه مایع مصرف می کردند تا 86 درصد افزایش یافت. قبلا گفته شده بود که این ماده انرژی زا اثر ضد التهابی دارد.

هیلی بارونگ، متخصص تغذیه دانشگاه ایالتی آریزونا و همکارانش در مقاله ای نوشتند که داده های تحقیقاتی نشان می دهد مصرف روزانه سرکه به مدت چهار هفته می تواند علائم افسردگی را بهبود بخشد و همچنین باعث تغییر در متابولیسم شود. [ویتامین B۳] برای کمک به این بهبود.

این مطالعه شامل 28 بزرگسالی بود که اضافه وزن داشتند اما هیچ مشکل سلامت عمومی نداشتند. این افراد به دو گروه تقسیم شدند: گروه اول افرادی بودند که دو قاشق غذاخوری سرکه قرمز را دو بار در روز مصرف می کردند و گروه دوم افرادی بودند که روزانه یک قرص حاوی مقدار بسیار کمی سرکه مصرف می کردند.

طی چهار هفته ای که این آزمایش انجام شد، شرکت کنندگان موظف شدند به پرسشنامه مرکز مطالعات اپیدمیولوژیک افسردگی و پرسشنامه سلامت بیمار پاسخ دهند.

اگرچه تفاوت معنی داری بین دو گروه ذکر شده در پرسشنامه مرکز مطالعات اپیدمیولوژیک افسردگی مشاهده نشد، اما در پرسشنامه سلامت بیمار، افرادی که سرکه بیشتری مصرف کردند به طور متوسط ​​42% کاهش علائم افسردگی خود را نشان دادند که این رقم برای 18% افرادی که قرص سرکه مصرف کرده بودند.

علیرغم تعداد کم شرکت کنندگان در این مطالعه و افسردگی خفیف آنها، بارونگ و گروهش بر بررسی دقیق تری از ارتباط بین مصرف سرکه و افسردگی تاکید دارند.

به گفته محققان، اختلالات افسردگی شایع ترین اختلالات روانی در سراسر جهان است. آنها خاطرنشان می کنند که داروهای ضد افسردگی که معمولاً تجویز می شوند می توانند عوارض جانبی جدی داشته باشند و اثربخشی آنها بسیار متفاوت است. بنابراین، درمان‌های مکمل ساده و مؤثر برای درمان افسردگی مورد نیاز است.

تحقیقات برای درک بهتر افسردگی و عواملی که باعث ایجاد یا بدتر شدن آن می شوند و ارائه تصویر کامل تری از این وضعیت در حال انجام است.

واضح است که افسردگی برای هر فردی می تواند به شکل های مختلفی رخ دهد. بنابراین، ممکن است داشتن طیف وسیع‌تری از درمان‌های ممکن سودمندتر باشد، زیرا آنچه برای یک فرد مؤثر است ممکن است برای دیگری مؤثر نباشد.

محققان درگیر در این مطالعه معتقدند که تحقیقات آینده باید اثرات مصرف سرکه را در افراد مبتلا به افسردگی بالینی یا در معرض خطر افسردگی و همچنین در افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند بررسی کنند.

233217

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا