اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

افزایش آزار و اذیت زنان و دختران در شبکه حمل‌ونقل بریتانیا

بر اساس داده‌های جدید، حملات خشونت‌آمیز علیه زنان در خطوط راه آهن بریتانیا از سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش عصر ایران به نقل از بی بی سی؛ اداره پلیس حمل و نقل بریتانیا ضمن ارائه این ارقام همچنین اعلام کرد تعداد جرایم خشونت آمیز ثبت شده علیه زنان و دختران در شبکه حمل و نقل این کشور تنها در سال گذشته (۲۰۲۳)، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

بیش از ۱۱ هزار شکایت تا پایان ماه مارس در سال قبل ارائه شده و این درحالیست که آمار شکایات در سال پیش از آن، ۹ هزار و ۴۶۴ مورد بوده است.

پلیس معتقد است این افزایش شدید در موارد خشونت‌ها به احتمال زیاد به دلیل گزارش بیشتر از سوی مردم درباره آنچه برایشان اتفاق افتاده است و در گذشته نیز این خشونت‌ها کم نبوده است.

ارقام منتشر شده از سوی مقام ناظر پلیس حمل و نقل بریتانیا نشان می دهد که به طور متوسط ​​روزانه ۳۱ مورد اقدام خشونت‌آمیز علیه زنان و دختران گزارش شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، «لوئیز هیگ»، وزیر حمل و نقل این کشور گفت این ارقام وحشتناک هستند و دولت، بی‌امان راه آهن‌های دولتی را در این خصوص مورد بازخواست قرار خواهد داد.

یکی از کارشناسان امور اجتماعی می‌گوید: بسیاری از زنان و دختران به دلیل موانع زیادی که وجود دارد، قادر به گزارش جنایات ارتکابی علیه خودشان نیستند مانند ترس از باور نکردن دیگران، عواقب تهدیدآمیز از سوی مزاحمان و بی‌اعتمادی نسبت به سیستم پلیسی و قضایی این کشور.

«آندریا سایمون» از مدیران اجرایی نیز می‌گوید: برای اکثر زنان و دختران در بریتانیا، این ناامنی و ترس تازگی ندارد. آنها می‌گویند مدت بسیار طولانی است که حوادثی چون آزار و اذیت جنسی و سایر انواع تعرض‌ها و آزارها را در شبکه حمل و نقل بریتانیا تجربه می‌کنند.

وی از پلیس خواست تا برای رسیدگی به این شکایات وارد عمل شود.

پلیس حمل و نقل بریتانیا (BTP) راه‌آهن‌های انگلیس، ولز و اسکاتلند و همچنین متروی لندن، راه‌آهن سبک Docklands، سیستم تراموا مترو میدلند، مترو Croydon Tramlink ،Tyne and Wear مترو، مترو گلاسکو و تله‌کابین ابری IFS را پوشش می‌دهد.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا