اخبار روز

اولین ابرزلزله ژاپن یا تهران؟

این روزها برای اولین بار در تاریخ، هشدار زلزله با ابعاد ابرزلزله در ژاپن اعلام شد که پیامدهای زیادی از جمله هجوم مردمی که مجبور به تهیه اقلام مورد نیاز در مواقع اضطراری بودند، داشت! چه تغییراتی که مدیران زلزله ژاپن در سطح داده های ورودی مشاهده کردند که چنین هشداری را صادر کردند بسیار عجیب و سوال برانگیز است!

مطابق با آنچه که در مقدمه در مورد علم زلزله مدرن بیان کردم، بین 9 تا 12 شاخص به طور مداوم در پارامترهای مختلف مانند حرکت گسل ها، انتشار گازها و غیره ثبت می شود و نتیجه آنها بیش از حد معین است. دولتمردان حد حساس هستند. باید اقدام شود. این کار نیز با مطالعه رویدادهای اتمی انجام می شود! زیرا برداشت انفجارهای هسته ای با استفاده از همان دستگاه های زلزله ثبت و پردازش می شود.

تحقیقات فعلی من نشان می دهد که هیچ رویداد یا تغییر خاصی در منطقه مشاهده نمی شود، اگرچه شرایط لرزه ای قوی همچنان در منطقه وجود دارد. به نظر من این می تواند یک سناریوی بزرگ در سطح ملی برای آمادگی برای مدیریت و مدیریت بحران باشد. ناگفته نماند که این امر پس از اتمام پروژه عواقب جدی خواهد داشت. مورد بسیار ضعیف تر این است که آنها شاخص های جدیدی پیدا کرده اند که برای جهان ناشناخته است، اگرچه این بسیار بعید است.

به گزارش بی بی سی، آیا هشدار زلزله بزرگ در ژاپن به معنای نزدیک شدن “زلزله بزرگ” است؟ زلزله به سرعت با یک هشدار همراه بود. هشداری که پیش از این هرگز داده نشده است. این هشدار توسط آژانس هواشناسی ژاپن صادر شد و اعلام کرد که خطر “زلزله شدید” افزایش یافته است. علاوه بر این، نخست وزیر ژاپن به منظور ماندن در این کشور، سفر برنامه ریزی شده خود به نشستی در آسیای مرکزی را لغو کرد.

با توجه به اهمیتی که مقامات ژاپنی برای زلزله این کشور قائل هستند، توصیه ای جدی به مسئولان این کشور دارم. سال هاست که کارشناسان داخلی و خارجی هشدارهای جدی تری درباره زلزله تهران می دهند. اگر مرحله تقابل برایشان اینقدر مهم است، ما هنوز در مرحله شناسایی هستیم و شهردار تهران می گوید تا هزاران سال آینده در تهران زلزله نمی آید! به نظر من تغییرات لرزه ای تهران به دلیل ساختارهای ضعیف تهران زودتر از ژاپن منجر به تخریب و ویرانی تهران می شود.

* بنیانگذار تقویت و عبور از بحران زلزله در ایران

2333333

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا