اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

آموزش شنا به ششم ابتدایی‌ها/ آغاز مهارت آموزی رشته‌های ورزشی از کلاس چهارم

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش شنا به دانش‌اموزان در قالب طرح صباح بعد از وقفه ۱۰ ساله مجدد آغاز شد گفت: خوشبختانه امسال برای حدود ۲۳۰ هزار دانش آموز به صورت پایلوت اجرایی شد.

ستاری‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح آموزش یک مهارت ورزشی در هر پایه تحصیلی بعد از سال‌ها وقفه از سرگرفته شده است گفت: آموزش شنا در قالب طرح صباح بعد از وقفه ۱۰ ساله مجدد آغاز شد و امسال برای حدود ۲۳۰ هزار دانش آموز به صورت پایلوت اجرایی شد.

وی با بیان اینکه از مهرماه سال آینده (سال جاری) آموزش یک رشته در هر سال تحصیلی در همه مدارس دنبال می‌شود افزود: طناب‌زنی، تنیس روی‌میز، شنا، والیبال، بسکتبال، هندبال و … بر اساس راهنمای کتاب معلم تربیت بدنی انجام می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این طرح در سال ۹۰ تصویب و برای آن کتاب در نظر گرفته شد ادامه داد: به جهاتی و به خاطر موانعی خیلی مورد توجه قرار نگرفت؛ در دوره وزارت حاجی بابایی اجرا شد؛ یکی دو سال بعد، وقفه تقریبا ۸ ساله در آن ایجاد شد و مجددا برای ۲۵ درصد مدارس سال گذشته پیش بینی شد که اکنون آموزش شنا دنبال می‌شود.

مهارت آموزی رشته‌های ورزشی از کلاس چهارم 

ستاری فرد با بیان اینکه موضوع مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در هر پایه تحصیلی از دوره دوم ابتدایی یعنی چهارم، پنجم و ششم آغاز می‌شود گفت: طرح آموزش شنا برای دانش‌آموزان پایه‌های ششم است.

وی با بیان اینکه ملاک انتخاب ۲۵ درصد میزان دسترسی دانش‌آموزان به مجموعه‌های ورزشی، علاقه‌مندی دانش‌آموزان و میزان تمایل مدارس جهت شرکت در این طرح بوده است افزود: طرح برای مدارس عادی دولتی است که سرانه آن‌ها از طرف معاونت تامین می‌شود و بدون هزینه است، یعنی خانواده هیچ هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه‌ای که اعلام آمادگی کرده بود و امکان دسترسی به استخرهای آموزش و پرورش برایش فراهم بود، در کل کشور از این طرح استفاده کرده است.

 ستاری فرد با بیان اینکه در مناطق محروم به دلیل عدم دسترسی به استخر امکان آموزش شنا وجود ندارد اظهار کرد: بنابراین در این مناطق رشته‌های دیگری را پیش‌بینی کرده‌ایم که بنا بر آمایش سرزمینی، ظرفیت‌هایی که وجود دارد و توانمندی معلم، کار دنبال می‌شود.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا