اخبار روز

تبعیض تبعیض است از جمله شما قهرمان عزیز

به بهانه درخواست مبینا نعمت زاده از رئیس جمهور

عصر ایران; مصطفی دانسته – مبینا نعمت زاده دارنده مدال برنز المپیک پاریس از رئیس جمهور خواسته است که اجازه ورود بدون کنکور به دانشگاه تهران را بدهد. او ظاهرا علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی است و می خواهد در آینده یک تکواندوکار پزشکی شود.

مبینا به فکر مردم است و کارهای بزرگی انجام داده است. کسب مدال برنز در مسابقات المپیک به خصوص در بین بانوان بسیار سخت است و همه ما قدردان آن هستیم. ما حمایت می کنیم که دولت محترم پاداش های مالی قابل توجهی را به ایشان اختصاص دهد و حتی پیشنهاد افزایش این پاداش ها را می دهد تا ورزشکاران ما بدون دغدغه تمرین کنند و مسابقه دهند.

اما درخواست ورود بدون کنکور به دانشگاه تهران خواه ناخواه نوعی تبعیض است. مبینا حق دارد که می گوید برای المپیک درس خواندن را رها کرده است، اما نباید فراموش کند که بسیاری از کسانی که امروز امیدوارند در دانشگاه تهران به ویژه در رشته پزشکی دانشجویی شوند، از علایق خود دست کشیدند. دارند. شاید یکی اگر امتحان را قبول نمی کرد امروز یک ورزشکار موفق بود.

آیا قبول دارید که یک دانشجوی پزشکی با توجه به پیشرفت تحصیلی و علاقه اش به عضویت تیم ملی تکواندو درآید؟ مردم آینده خود را انتخاب می کنند. برخی تحصیل را به ورزش ترجیح می دهند، برخی دیگر ورزش را تا رسیدن به پیروزی های المپیک و کسب مدال دنبال می کنند. اما شما نمی توانید به دنبال بی عدالتی باشید فقط به این دلیل که منافع خود را پیش می برید.

خانم نعمت زاده احتمالاً می داند که تحصیل در رشته پزشکی یعنی توقف زندگی؛ یعنی روز و شب درس خواندن. آیا می توان به طور مطلوب حرفه خود را تمرین کرد و در رشته پزشکی تحصیل کرد؟ الان میگم امکان نداره

مبینا نعمت زاده می تواند پزشک موفقی شود اما نه در رشته پزشکی بلکه در رشته ای مانند تربیت بدنی و هیچکس چیزی در مقابل او نخواهد داشت، چرا دنبال بی عدالتی یا بهتر است بگوییم رانت است؟

ممکن است برخی بپرسند: چرا بخیل هستید؟ در پاسخ افرادی که پزشکی می خوانند و از سهمیه های مختلف استفاده می کنند نیز اشتباه می کنند. امیدوارم دولت مسعود پزشکیان ممکن است به حضور دانشجویان سهمیه ای در دانشگاه های برتر کشور پایان دهد. رشته هایی مانند پزشکی باید به دست دانشجویانی برسد که به آن علاقه دارند و برای رسیدن به آن رشته زحمت کشیده اند.

خانم نعمت زاده بدون تلاش به مدال برنز المپیک نرسید و بعید است از او خواسته شود بدون تلاش وارد دانشگاه شود. اگر به پزشکی علاقه داشته باشد می تواند بعد از ورزش حرفه ای در کنکور شرکت کند و در آینده پزشک شود.

البته نباید فراموش کرد که سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران در حالی با درخواست علیرضا دوبیر برای ورود بدون کنکور به دانشگاه موافقت کرد، در حالی که رقابت برای پذیرش در دانشگاه های معتبر کشور از رقابت های المپیک سخت تر بود. . منشی در دانشگاه مدیریت بازرگانی خوانده است.

رئیس جمهور پزشکیان او هنوز به این درخواست پاسخ نداده است. امیدوارم ایشان چون خود پزشک هستند به خانم نعمت زاده فرصت تحصیل در رشته ورزشی را بدهد تا دانشجویان پزشکی احساس تبعیض نکنند و خود مبینا هم درس بخواند و هم تمرین کند.

ناگفته نماند وقتی مبینا به عنوان دانشجوی پزشکی وارد دانشگاه می شود، سایر دانشجویان با دید منفی به او نگاه می کنند، مثل فردی که 10 قرص نان می خرد بدون اینکه در صف بایستد.

فراموش نکنیم که کوچکترین تبعیض می تواند ضربه بزرگی به کسانی باشد که آینده خود را برنامه ریزی کرده اند.

باز هم تاکید می کنیم مبینا نعمت زاده و امثال او مایه افتخار ایران هستند و باید برای موفقیت آنها در عرصه ورزش تلاش کنیم. امیدواریم به زودی شاهد موفقیت های بیشتر او در دنیای تکواندو باشیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا