اخبار روز

10 میان وعده و رژیم غذایی خوشمزه که به کاهش وزن کمک می کند

به گزارش سلامت نیوز، تنقلات و تنقلات در واقع می توانند به شما در حفظ وزن سالم و حتی کاهش وزن کمک کنند، به شرطی که به آنها توجه کنید و انتخاب های هوشمندانه ای داشته باشید. خوردن وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های کوچک‌تر هر سه ساعت یک‌بار می‌تواند به حفظ سطح قند خون در طول روز کمک کند و به شما کمک کند از احساس گرسنگی بیش از حد و پرخوری در ناهار یا شام جلوگیری کنید.

اگر بعد از خوردن میان وعده مستقیماً به یخچال می روید، ممکن است نوع غذا را اشتباه انتخاب کرده باشید. تنقلات پرکالری که سرشار از چربی یا قند هستند، مانند آب نبات و چیپس سیب زمینی، ممکن است هوس فوری شما را برطرف کنند، اما فقط برای مدت کوتاهی گرسنگی را برطرف می کنند. زیرا غذای ناسالم به سرعت از دستگاه گوارش عبور می کند.

نکاتی برای میان وعده های سالم

یک راه سالم‌تر برای میان‌وعده، انتخاب غذاهایی است که حاوی ترکیبی از پروتئین، فیبر و مقدار کمی چربی مفید برای قلب هستند، مانند چربی‌های تک غیراشباع یا اسیدهای چرب امگا 3 که قند زیادی ندارند یا حاوی نمک نیستند. چنین تنقلاتی شما را سیر می کند و تا وعده غذایی بعدی سیر نگه می دارد.

متخصصان تغذیه مصرف میان وعده هایی را توصیه می کنند که حاوی حدود 100 تا 200 کالری هستند. مهمتر از آن، میان وعده را با احتیاط مصرف کنید. آنچه می خورید بچشید و به آرامی بجوید. به طعم ها و بافت ها توجه کنید. حدود 20 دقیقه طول می کشد تا مغز شما این پیام را دریافت کند که سیر هستید. قبل از رسیدن به یک میان وعده دیگر وقت بگذارید.

در زیر ۱۰ میان وعده و رژیم کم کالری را به شما معرفی می کنیم که هم شما را سیر می کند و هم به کاهش وزن کمک می کند.

آجیل سرشار از پروتئین است

آجیل ها سرشار از پروتئین و چربی های سالم هستند، بنابراین شما را برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنند. از یک مشت بادام، پسته، فندق، آجیل ماکادمیا یا آجیل بو داده خشک بدون نمک یا کم نمک میل کنید. برای افزایش ماندگاری میان وعده، آجیل هایی را انتخاب کنید که نیاز به پوسته پوسته شدن دارند یکی یکی گردوها را جدا کرده یا در قسمتی از سس سیب شیرین نشده مخلوط کنید.

انگور کم کالری است

یک فنجان انگور منجمد یک میان وعده آسان و مغذی است. این یک راه سرگرم کننده برای ارضای شیرینی تان تنها با تعداد انگشت شماری کالری است. اگر انگور دوست ندارید، یک موز یخ زده را با یک قاشق غذاخوری شربت شکلات امتحان کنید.

هوموس شما را پر می کند

هوموس را با قوام خامه ای و یکدست درست کنید، آن را روی کراکر گندم کامل یا یک تورتیلای گندم کامل بمالید و لذت ببرید.

سبوس جو دوسر حاوی کربوهیدرات های پیچیده است

سبوس جو دوسر یک کربوهیدرات پیچیده است، بنابراین به شما کمک می کند بدون افزایش سطح قند خون، سیر بمانید. یک کاسه کوچک سبوس جو دوسر با شیر کم چرب، عصاره وانیل و دارچین یک میان وعده دلچسب و سیر کننده می سازد. بعلاوه، کوکی‌های جو دوسر بهترین انتخاب برای میان‌وعده بعد از ظهر هستند.

ماست کم کالری اما سیر کننده است

یک ظرف ماست سبک و کم چرب (یا ماست یونانی) یک میان وعده آسان در حال حرکت است. میوه‌های تازه، دانه‌های کتان آسیاب شده یا گرانولای کم‌چرب را به ماست اضافه کنید تا مواد مغذی بیشتری داشته باشید، یا سعی کنید یک کاسه ماست زده‌شده را برای یک میان‌وعده جدید منجمد کنید.

نخود فوق العاده مغذی و سالم است

سعی کنید آنها را با روغن زیتون، کمی نمک و یک قاشق چایخوری زیره آسیاب شده در فر تفت دهید. نخود سوخاری بافتی ترد، خاص و گوشتی و طعم جذابی دارد.

آووکادو منبع قدرتمندی از چربی های تک غیراشباع سالم است

آووکادوهای غنی از مواد مغذی منبع قدرتمندی از چربی‌های تک غیراشباع سالم برای قلب هستند. به برش های آووکادو کمی نمک اضافه کنید یا یک آووکادوی نصف شده را با سالسا پر کنید و لذت ببرید.

پاپ کورن سرشار از فیبر و کم چربی است

ذرت بو داده یک غلات کامل که به طور طبیعی سرشار از فیبر و چربی کم است، یک میان وعده بدون گلوتن با قدرت ماندگاری است. شکلات تلخ و شیرین ذوب شده را روی پاپ کورن بریزید تا یک خوراکی خوشمزه داشته باشید.

میوه بهترین میان وعده شماست

میوه تازه همیشه یک میان وعده سالم است. بهتر است یک تکه میوه را با مقداری آجیل، پنیر کم چرب، پنیر دلمه یا مقداری غلات کامل و شیر کم چرب ترکیب کنید. یا یک فنجان توت را با یک قاشق غذاخوری چیپس شکلات ذوب شده امتحان کنید.

شما لازم نیست کامل باشید

اگر زیاد غذا می خورید نگران نباشید. خوردن تنقلات سالم عادتی است که در دراز مدت در آن ایجاد خواهید کرد. بعلاوه، اشکالی ندارد که هر از چند گاهی کمی از خودتان پذیرایی کنید. تلاش برای خوب بودن می تواند منجر به شکست شود. بنابراین، بله، پس از شام، خود را با یک تکه شکلات تلخ پذیرایی کنید. فقط آن را به یک عادت روزانه تبدیل نکنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا