اخبار روز

پرداخت شش میلیون تومان علی الحساب بازنشستگان


به گزارش مانیبان، وی در ادامه اعلام کرد با واریز اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه برای اجرای این طرح مشکلی وجود ندارد و با تامین منابع مالی این اقدام انجام می شود.

اما عیدعلی کریمی، دبیر اجرایی خانه کار قزوین در واکنش به عدم اعمال تناسب حقوق، تاکید می کند: مستمری بگیران تامین اجتماعی بیم آن دارند که قانون تناسب تا قبل از انتخابات 3 میلیون تومان مابه التفاوت آنها را بپردازد. . .

وی تاکید کرد: از سال گذشته 5 ماه می گذرد و هنوز این قانون اجرایی نشده است. وزیر کار باید پاسخگو باشد.

کریمی خاطرنشان کرد: از مسئولان می خواهیم هرچه زودتر تکلیف تناسب را مشخص کنند و امیدواریم دولت و مسئولان بعدی به معیشت نامناسب بازنشستگان توجه کرده و تناسب را به مرحله اجرا برسانند.

در همین راستا، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری بازتاب آنلاین در پاسخ به این سوال که پس از پرداخت 3 میلیون تومبه به عنوان تناسب حقوق بازنشستگان، مستمری بگیران. آنها رقم جدیدی در حقوق خود ندیدند و به همین دلیل احتمال می رود که تناسب منتفی باشد. گفت: خیر، تناسب قانون است و باید قانون اجرا شود.

و افزود: اما در آن مدت قانون با تأخیر وضع شد; هم قانون بودجه و هم قانون برنامه هفتم توسعه. در نتیجه در همه صندوق‌ها اعم از صندوق تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری و سایر صندوق‌ها دولت تصمیم گرفت تا رفع موانع و ایجاد رویه واحد و صدور احکام استخدامی به صورت علی‌الحساب پرداخت کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امیدوارم دولت جدید تناسب را اجرا کند و این یک قانون است و باید آن را اجرا کنند. ما تلاش می کنیم و آیین نامه آماده شده است. امیدواریم این آیین نامه هر چه زودتر به تصویب دولت برسد و اجرایی شود.

3 میلیون تومان واریز شد، همسان سازی حقوق بازنشستگان چند درصد بود؟

مرتضوی در پاسخ به سوال بازتاب آنلاین در مورد 3 میلیون تومبای واریز شده، امسال چند درصد از 40 درصد باید به حقوق بازنشستگان اضافه شود؟ گفت: من واقعاً حساب نکرده ام. در بعضی جاها بیش از 40 درصد است.

وی تصریح کرد: افزایش حقوق هرکس متفاوت است. Minimizer ها یک وضعیت دارند، میانگین گیرندگان یک وضعیت دارند، و ماکسیمیزرها یک وضعیت دارند. حساب نکردم ببینم چند درصد رو پوشش میده. گاهی – به ویژه در صندوق تامین اجتماعی – بیش از 40 درصد بوده، گاهی متناسب با 40 درصد و گاهی کمتر از 40 درصد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: این یک قانون است با توجه به شبهاتی که ممکن است تناسب حقوق بازنشستگان منتفی باشد. قانون به موجب قانون لغو می شود. تناسب هم در قانون برنامه و هم در قانون بودجه لحاظ شده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: برای بازنشستگان کشوری و لشکری ​​یک درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته اند اما در حوزه تامین اجتماعی مقرر شد از محل پرداخت حق تامین اجتماعی پرداخت شود و قطعا منابع بسیج و اعمال می شود. .


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا