اخبار روز

حمایت عباس عبدی از وزیر پیشنهادی کشور؛ در لیست شورای دولت نبود اما یک وزیر با ما هماهنگ کرد پزشکیان خواهد بود/ نکته مثبت او عدم علاقه به پذیرش این سمت بود

این فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه ای به انتقاد از اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور پاسخ داد.

به گزارش بازتاب آنلاین، عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با روزنامه هم میهن در خصوص معرفی اسکندر مومنی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور با بیان این مطلب اظهار داشت: من دقیقاً ایشان را نمی شناختم اما از ایشان پیگیری کردم. مدتی در این دو روز نکته مثبت او عدم علاقه او به پذیرش این سمت است که از ویژگی های مثبت جامعه ما است که اغلب به دنبال مناصب و مناصب است، اما این بی علاقگی از همان زاویه ای است که منتقدان از او انتقاد کردند، یعنی او معتقد بود. وزیر کشور ترجیحاً یک غیرنظامی باشد.

عبدی در ادامه افزود: با توجه به محدودیت های موجود و اینکه در صورت عدم پذیرش این سمت، در نهایت با پذیرش گزینه بعدی که در آخرین لحظه دید، موافقت کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره کارنامه خود گفت: نکته دیگر درباره او کارنامه مثبت اوست. در سال 2004، تقریباً 20 سال پیش که هر سال 28000 تصادف رانندگی داشتیم، برنامه ای را ارائه کرد که این قربانیان را به 16000 کاهش داد. این بدان معناست که شاهد کاهش نزدیک به 50 درصدی قربانیان بوده ایم. این بسیار ارزشمند است؛ علاوه بر این، در این سال ها تعداد خودروها و سفرها در کشور افزایش یافته است. این بدان معناست که او عملکرد موفقی داشته است.

این پرونده دو نکته دارد: اولاً این شخص به جان انسان ها اهمیت می دهد و در چنین شرایطی دلیلی ندارد که نسبت به افرادی که سابقه درستی ندارند یا سابقه ندارند اقدامی انجام دهیم. ثانیاً او قطعاً فرد موفقی است که در هر سمتی مستقر شده، موفق عمل کرده است و می داند که نباید در این سمت نظامی عمل کند. اگر او به یک سوم موفقیتی که در مناصب مختلف در وزارت کشور داشته است، دست یابد، باید کلاه خود را به هوا بیندازیم. به عنوان مثال، پیشینیان که در ارتش نبودند در سال 2018 چه کردند؟

وی در ادامه تاکید کرد: مشکل اینجاست که ایشان از ابتدا در لیست نبودند و اگر از ابتدا به ایشان اشاره می شد با توجه به شناختی که از گروه و هیات رئیسه داشتم احتمالا در لیست کاری گروه قرار می گرفت. . این بدان معناست که جنبه تخصصی او بر جنبه نظامی اش برتری داشت. او به دلایلی است که شاید یکی در این میان آشنایی شخصی ایشان با رئیس جمهور مطرح نشد و به یاد نیامد، همانطور که معمولاً افراد شناخته شده بیشتری را به یاد می آوریم و بر همین اساس، اکنون که بیشتر در مورد او می دانم، فکر می کنم وی مطابق با وزیر است. پزشکیان خواهد بود

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا