اخبار روز

اقدامات صادق خان برای افزایش امنیت در مساجد لندن

به گزارش بازتاب آنلاین، شهردار لندن در پی خشونت های گسترده در این کشور تدابیر امنیتی را در مساجد افزایش داده است.

این ابتکار در پاسخ به خشونت‌ها و ناآرامی‌های اخیر در سراسر کشور است که بر توانایی بسیاری از اعضای اقلیت‌های قومی برای تضمین امنیت خود تأثیر گذاشته است.

گزارش کردن مهر به گزارش خبرگزاری آناتولی، صادق خان، شهردار لندن بر تعهد این شهر به وحدت در مبارزه با نژادپرستی و اسلام هراسی تاکید کرد و از حمایت بیشتر از تدابیر امنیتی در مساجد در سراسر پایتخت بریتانیا خبر داد.

تدابیر امنیتی شهردار لندن شامل تامین مالی چهار دوره آموزشی امنیتی اضافی در مساجد لندن است.

این نشست ها بخشی از تلاش های گسترده تر برای حمایت از رهبران مذهبی، تقویت انسجام جامعه و مبارزه با جنایات ناشی از نفرت پس از حوادث نگران کننده در اوایل این ماه است.

در همین راستا شهردار لندن گفت: هفته گذشته لندن نشان داد که پایتخت متحد در برابر نژادپرستی و اسلام هراسی ایستاده است. ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه لندنی ها نه تنها در امنیت هستند، بلکه در جوامع خود نیز احساس امنیت می کنند. در شهر ما جایی برای نفرت وجود ندارد.

حمله به پناهجویان توسط ناسیونالیست های افراطی انگلیسی جان صدها هزار مهاجر را به خطر انداخته است. «هولیگانیسم افراطی راست» اصطلاحی است که توسط نخست وزیر بریتانیا قرقیزستان استارمر برای توصیف حملات خشونت آمیز توسط افراط گرایان راست استفاده می شود.

استارمر قول داده است که دولت او “هر کاری که لازم باشد برای آوردن اراذل و اوباش به عدالت و تضمین عدالت انجام خواهد داد.” اما واقعیت این است که خشونت و خشونت افراط گرایان راست علیه مهاجران و مسلمانان بسیار فراتر از شهر روترهام در شمال انگلیس و هالیدی این اکسپرس است که پناهجویان در آن اسکان داده می شوند. شواهد تا کنون نیز نشان می دهد که درگیری میان راست افراطی بریتانیا با مهاجران و مسلمانان تنها نوک کوه یخ است و در کنار این گروه کوچک جمعیتی، در نهادهای دولتی بریتانیا نیز به وضوح قابل مشاهده است که نژادپرستی و ضدیت با آن مشهود است. که نگرش های مهاجر وجود دارد.

تندروهایی که به مهاجران حمله کردند مدعی شدند که یک مهاجر در روز 29 ژوئیه در شهر ساوتپورت بریتانیا با چاقو به کودکان حمله کرد و سه نفر از آنها را کشت و 8 نفر دیگر را زخمی کرد.

یک روز پس از حادثه خونین در ساوتپورت، گروه افراطی لیگ دفاع انگلیس مردم را برای اعتراض به مسلمانان و مهاجران به خیابان ها فراخواند و پس از آن مسجد جامعه اسلامی ساوت پورت مورد حمله قرار گرفت. علاوه بر این، افراط گرایان در بیست شهر دیگر انگلستان از جمله بریستول، لیورپول، سالن گلاسکو، بلکپول، استوک-آن-ترنت و بلک برن و همچنین چهار نقطه مختلف در بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی، علیه مهاجران به خیابان ها آمدند. اما پلیس بریتانیا رسما اعلام کرد که قاتل یک مهاجر از کانال مانش نیست، بلکه فردی متولد کاردیف، پایتخت ولز است.

حمله به مساجد، کتابخانه‌ها و جوامع مسلمان و مهاجر از جمله اقداماتی است که از سوی نخست‌وزیر و سیاستمداران در رسانه‌ها و تریبون‌های سیاسی محکوم شده است، اما هیچ اقدام مؤثری برای مقابله و دستگیری رهبران جنبش‌های افراطی که مردم تحریک می‌کنند، صورت نگرفته است.

310310

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا