اخبار روز

تاثیر خروج اتباع غیرقانونی از کشور بر کاهش قاچاق مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فرجا) تاکید کرد: خروج اتباع بیگانه غیرمجاز از کشور و بازگشت آنها به کشورهایشان قطعاً به کاهش قاچاق مواد مخدر کمک موثری خواهد کرد.

ایرج کاکاوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش اتباع بیگانه غیرمجاز در قاچاق مواد مخدر به کشور، اظهار کرد: پلیس در راستای مبارزه با مواد مخدر اقدام به دستگیری اتباع بیگانه کرده است که نشان می دهد ورود تعدادی از این افراد به داخل کشور. کشور دستگیر شده به طور غیرقانونی وارد کشور شده اند که در آن واردات مواد افیونی به کشور نقش دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به نقش اتباع غیرمجاز در قاچاق و توزیع مواد مخدر و همچنین خرده فروشی گفت: به نظر می رسد بازگشت اتباع بیگانه غیرمجاز در کاهش قاچاق و توزیع مواد مخدر در کشور موثر باشد.

به گزارش ایرنا، آمارها حاکی از آن است که حدود 5 میلیون اتباع خارجی اعم از مجاز و غیرمجاز در ایران زندگی می کنند که 90 درصد آنها اتباع افغانستان هستند. روند ورود غیرقانونی اتباع به ویژه در سال های اخیر پس از قدرت گیری مجدد طالبان در این کشور افزایش یافته است.

طرح خروج اتباع خارجی غیرمجاز از کشور یکی این یکی از برنامه های اصلی کنترل و مدیریت اتباع خارجی و ارتقای امنیت است یکی یکی از مطالبات اصلی مردم در سال های اخیر بوده است. اخیراً سردار احمدرضا رادان، فرمانده ارشد انتظامی کشور تاکید کرده است که اتباع غیرمجاز باید تا پایان سال 1403 (امسال جاری) ایران را ترک کرده و به کشور خود بازگردند.

طرح ایران برای بازگرداندن اتباع غیرمجاز شامل اتباع مجاز و دارای مجوز در کشور نمی شود و به گفته علی باقری، مدیرکل اشتغال اتباع بیگانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، اتباع خارجی که دارای مدارک قانونی و مشمول هستند. این کار را انجام دهید می توانید از آنها برای ادامه استفاده از آن در کشور استفاده کنید.

وی تاکید کرد: برای اتباعی که ورود و اقامت آنها در کشور قانونی بوده و در کشور پناهنده شناخته شده و یا در چارچوب برنامه های آموزشی وزارت کشور مدارک هویتی دریافت کرده اند و همچنین برای استخدام و استفاده از آنها. خدمات کارفرمایان ایرانی مجوز کار موقت در مناطق و شرکت های مورد نیاز صادر شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا