اخبار روز

دانشمندان بالاخره متوجه شدند که چرا برخی افراد همیشه کابوس می بینند!

به گفته دانشمندان دانشگاه ایالتی اورگان، دانشگاه آریزونا، دانشگاه تامپا و دانشگاه ویتورث، افراد تنها بیشتر مستعد کابوس هستند.

کالین هسه، محقق این مطالعه، گفت که تنهایی و اختلالات خواب خطرات جدی برای سلامت عمومی به همراه دارد زیرا هر دو با افزایش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و مرگ زودرس مرتبط هستند. این مطالعه با مطالعات قبلی در مورد اثرات تنهایی بر سلامت جسمانی مطابقت دارد. محققان در این تحقیق از نظریه ای به نام نظریه تکاملی تنهایی استفاده کردند

طبق این نظریه، تنهایی به ما هشدار داد که ارتباطات اجتماعی کمی داریم. دكتر توضيح داد: وقتي نياز افراد به روابط اجتماعي قوي برآورده نشود، از نظر جسمي، روحي و اجتماعي رنج مي برند. هسن. درست مانند گرسنگی یا خستگی و هشدار بدن مبنی بر اینکه شما کالری یا خواب کافی دریافت نمی کنید، تنهایی نیز تکامل یافته است تا به مردم هشدار دهد که نیاز آنها به ارتباط بین فردی برآورده نمی شود.

این امر پس از آن صورت گرفت که محققان دانشگاه هاروارد اعلام کردند که تنهایی می تواند خطر سکته مغزی را تا 56 درصد افزایش دهد. انزوای اجتماعی با بیماری قلبی، افسردگی، زوال عقل و دیابت مرتبط است. به گفته دانشمندان، تنهایی نه تنها بر ساعات بیداری و سلامت کلی ما تأثیر می گذارد، بلکه به نظر می رسد به دلیل کابوس های شبانه بر کیفیت خواب نیز تأثیر می گذارد.

آخرین مطالعه در مورد این موضوع شامل یک نظرسنجی از 1600 بزرگسال آمریکایی بین 18 تا 81 سال بود. محققان دریافتند افرادی که خود را تنها توصیف می کنند بیشتر از کابوس های مکرر و شدید رنج می برند. اگرچه نتایج به جای رابطه علت و معلولی همبستگی را نشان می دهد.

محققان در مقاله ای که در مجله Psychology منتشر شده است، می گویند که یک رابطه کلیدی بین تنهایی و کابوس، استرس است. سایر عواملی که تنهایی را به کابوس‌های شبانه مرتبط می‌کند عبارتند از نگرانی، اضطراب و برانگیختگی بیش از حد. به گفته محققان، نشخوار فکری و احساس بی قراری و همچنین استرس با تنهایی مرتبط است. افراد تنها اغلب این احساسات را تجربه می کنند که به نوبه خود با کابوس های مکرر و شدیدتر همراه است.

دکتر می گوید: «خواب خوب پایه و اساس عملکرد شناختی، تنظیم خلق و خو، متابولیسم و ​​بسیاری دیگر از جنبه های رفاه است. هسن. به همین دلیل است که بررسی شرایط روانی که خواب را مختل می کند بسیار مهم است و تنهایی کلیدی است.

دکتر ادامه داد: «هنوز خیلی زود است که در مورد مداخلات و درمان‌ها صحبت کنیم، اما نتایج ما مطمئناً با این احتمال سازگار است که درمان به تنهایی ممکن است به کاهش کابوس‌ها کمک کند.» هسه دور.

تنهایی حالتی ذهنی در نظر گرفته می شود که باعث می شود فرد احساس پوچی، تنهایی و طرد شدن کند. در حالی که این همان انزوای اجتماعی نیست، اما می تواند توسط آن تشدید شود. حدود 3.83 میلیون بریتانیایی احساس تنهایی مزمن می کنند. این بدان معنی است که آنها اغلب یا همیشه احساس تنهایی می کنند. بر اساس این گزارش، از زمان شیوع کرونا، تعداد افرادی که احساس تنهایی می‌کنند افزایش یافته است.

درمان کابوس‌های شبانه در بزرگسالان بستگی به این دارد که چه چیزی ممکن است باعث آن شود. اگر در نتیجه یک رویداد آسیب زا کابوس می بینید، پزشک عمومی شما ممکن است درمان روانشناختی مانند مشاوره را توصیه کند. اگر شرایطی دارید که بر خواب شما تأثیر می گذارد، درمان معمولاً شامل تلاش برای مدیریت بهتر این بیماری است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا