اخبار روز

جوایز عجیب قهرمانان المپیک؛ از رشته فرنگی رایگان گرفته تا الماس! (+عکس)

نحوه استقبال از قهرمانان و برندگان المپیک از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است.

به گزارش ایسنا، المپیک پاریس به پایان رسید و المپیکی ها به کشورشان بازگشتند. ورزشکارانی که بازی های 2024 را با موفقیت به پایان برسانند، به خاطر دستاوردهای برجسته خود در بالاترین سطح ورزشی، بیشتر شناخته شده و پاداش خواهند گرفت.

المپیکی های قزاقستان، قرقیزستان و به ویژه ازبکستان در پاریس بهترین های خود را نشان دادند و هدایای قابل توجهی از دولت و صندوق های مختلف برای حمایت از ورزشکاران دریافت کردند. به این قهرمانان خانه، آپارتمان، ماشین و حتی اسب داده شد.

بهادر جلالوف، بوکسور طلایی ازبکستان

ورزشکاران ازبکستان 13 مدال از جمله 8 مدال طلا در المپیک به دست آوردند. این امر ازبکستان را به موفق ترین کشور آسیای مرکزی در بازی های المپیک تبدیل کرد. بوکسورها در این موفقیت نقش ویژه ای داشتند چرا که در این رشته پنج مدال طلا کسب کردند. تنها کوبا تا به حال به چنین موفقیتی دست یافته بود و در یک دوره المپیک پنج مدال طلا در بوکس کسب کرد. البته این ورزش ممکن است از المپیک 2028 محروم شود.

قهرمانان المپیک از جمله یامالف هر کدام 200 هزار دلار، یک خانه دو طبقه و یک شورلت تاهو از رئیس جمهور ازبکستان دریافت کردند. دارندگان مدال نقره 100000 دلار، آپارتمان های BYD Song Plus و ماشین های الکتریکی دریافت کردند. برندگان مدال برنز نیز 50 هزار دلار، یک آپارتمان و یک دستگاه خودرو بی وای دی سانگ پلاس دی ام دریافت کردند.

بازی های پاریس نیز برای قرقیزستان موفقیت آمیز بود. ورزشکاران این کشور در پاریس دو مدال نقره و چهار برنز کسب کردند. قرقیزستان برای اولین بار در تاریخ المپیک در بوکس مدال گرفت و برای اولین بار سه ورزشکار دومین مدال المپیک خود را به دست آوردند. میریم جومانازارووا، آکژول مخمودوف و ایزولوو تینبیکووا برای دومین بار مدال های المپیک را کسب کردند.

قبل از این بازی ها، هیچ ورزشکاری در تاریخ قرقیزستان دو مدال در بازی های المپیک کسب نکرده بود. بنابراین جای تعجب نیست که صدر جباروف رئیس جمهور قرقیزستان در مراسم استقبال از تیم المپیک این کشور در بیشکک حضور داشته باشد. به نمایندگی از رئیس دولت، دو خودروی کیا EV9، چهار خودروی کیا EV6 و ده خودروی شورلت ردیاب به ورزشکاران اهدا شد. همچنین این ورزشکاران جوایز نقدی دریافت کردند.

دیمیو ژادراف، کشتی گیر تیم ملی قزاقستان

دیمیو ژادراف، کشتی گیر تیم ملی قزاقستان

اسبی برای کشتی گیر قزاق

در قزاقستان از ورزشکاران به طور جداگانه تقدیر شد. یک دستگاه تویوتا لندکروز، یک خانه و یک آپارتمان در آلماتی و یک جایزه نقدی جداگانه به مبلغ 50 هزار دلار به دمئو ژادراف، دارنده مدال نقره المپیک در کشتی اهدا شد. به ورزشکار یک اسب نیز داده شد.

جالب اینجاست که ابیبا ابوجاکینووا جودوکار قزاقستانی حتی بدون اینکه روی سکو باشد در پاریس یک خودرو داده شد. او در وزن تا 48 کیلوگرم در پایتخت فرانسه به رقابت پرداخت و مقام پنجم را به خود اختصاص داد.

پایان خوش برای ژیمناست فیلیپینی!

کارلوس یولو چندین دستاورد تاریخی برای فیلیپین در المپیک به دست آورد. او اولین مدال کشورش را در رشته ژیمناستیک به دست آورد. او اکنون یک خانه مبله جدید خواهد داشت. پاداش او جدیدترین مدل آیفون، عرضه ماکارونی، مرغ سوخاری و سایر نوشیدنی های گازدار است. او می تواند به صورت رایگان در خانه غذا بخورد، سفارش دهد یا به رستوران برود. او همچنین می تواند مادام العمر خدمات پزشکی رایگان دریافت کند.

کارلوس یولو، ژیمناستیک فیلیپینی

کارلوس یولو، ژیمناستیک فیلیپینی

در لهستان، علاوه بر 82000 دلار پاداش المپیک، ورزشکاران الماس، نقاشی های هنرمندان محلی و یک سفر دونفره دریافت خواهند کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا