اخبار روز

عرصه سیاست صبر استراتژیک می خواهد

شاید لازم باشد هرکسی که به یک تیم می پیوندد بهترین نفر در جایگاه خود نباشد و در انتخاب مربی تیم اختلاف نظر جدی داشته باشیم. با این حال، دشواری های رای دادن در یک جامعه تقسیم شده با مراکز مختلف قدرت باید در نظر گرفته شود.

ابوالفضل فاتح روزنامه نگار و فعال سیاسی در یادداشتی نوشت: من همچنان معتقدم مهم ترین ویژگی انتخابات اخیر تولد «طرف سوم» بود. تولد ضلع سوم منجر به تغییراتی خواهد شد که با تمام معنایش فراتر از کابینه است.

اما با ملاک قرار دادن کابینه، کابینه خود پلی است برای دو طرف دیگر و ساختار آن باید بتواند نقش میانجی را ایفا کند. شاید لازم باشد هرکسی که به یک تیم می پیوندد بهترین نفر در جایگاه خود نباشد و در انتخاب مربی تیم اختلاف نظر جدی داشته باشیم. با این حال، دشواری های رای دادن در یک جامعه تقسیم شده با مراکز مختلف قدرت باید در نظر گرفته شود. البته دولت می تواند و می تواند با گفتگو با مردم و آموزش فرآیندها و با استقرار یک تیم حرفه ای و جامع رسانه ای، فضای عمومی را برای دستیابی به منافع مشترک خود و مردم ارتقا دهد. مردم نیز به خوبی می دانند که عملکرد هیئت دولت مانند یک تیم ورزشی و مربی آن را می توان با فرصت مناسب سنجید. یادمان باشد ایران عزیزمان کجا رفت؟ یادمان باشد که گفتیم: «اگر انتخاب آقای پزشکیان حتی بهبود 5 درصدی بهتر از صفر درصد یا بدتر شدن وضعیت است.

حوزه سیاست، حوزه عشق و نفرت نیست و صبر استراتژیک می خواهد. نقد یک موهبت است و فضای گفتگو را ایجاد می کند و آقای پزشکیان و انتظار می رود دولت او در مورد آن فکر کند. این کشور دارای افراد درجه یک مانند دکتر. فرار از ظریف و بسیاری دیگر با فیلترهای معیوب بسیار چشمگیر است و باید اصلاح شود. اما مواظب شمشیرها باشیم که کل گلو و قسمتی از ضلع سوم را همزمان نبریم. تهاجم نامنظم منافی دوراندیشی و کمال است. هوشیار باشیم، حمله به دولت یک ماهه، حتی در لحظه شکل گیری جنینی آن، به ناقص بودن این پدیده نمی انجامد. این نه به نفع توسعه کشور است و نه به نفع شما و هیچ طرف دیگری. اگر هرکس اسب خود را هل دهد و سهم خود را مطالبه کند و دیگری را با رادیکال ترین ادبیات پر کند، دیگر تعادل رویایی برقرار نخواهد بود. آقا جریانات سیاسی کشور رو فراموش نکنید پزشکیان اینها نامزدهای مستقلی بودند که همه ما پذیرفتیم از آنها حمایت کنیم تا ایران بتواند به سلامت از این گذار خطرناک تاریخی خارج شود. اگر آبرویی گذاشتیم به ایران واگذار کردیم و آقای پزشکیان باید ندای ایران هم باشد.

درود بر شما و خداوند شما را بیامرزد و برکت دهد

24. مرداد 1403

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا