اخبار روز

خبر خوش برای متقاضیان وام اربعین

رئیس شعبه پست بانک استانهای 5 میلیون تومان تامین کرد وام اربعین به تک تک زائران اربعینی خبر داد.

به گزارش ایسنا، پست بانک ایران برای تسهیل سفر اربعین و تامین رفاه حال زائران به هر زائر واجد شرایط ۵ میلیون تومان وام اعطا می کند. سرپرستان خانوار نیز می توانند برای خود و دو نفر از افراد تحت سرپرستی خود ۱۵ میلیون تومان وام دریافت کنند.

داود قزلباش، مدیر امور شعب پست بانک در تشریح نحوه اعطای این وام گفت: 2150 شعبه پست بانک در سراسر کشور آماده ارائه ارز اربعین هستند که 65 درصد از شعب بانک های منتخب ارائه دهنده ارز اربعین است.

ثبت نام و خرید ارز به صورت حضوری نیز امکان پذیر است

قزلباش به امکان ثبت نام حضوری و غیرحضوری زائران اشاره کرد و گفت: کسانی که به دلایلی موفق به تکمیل مراحل ثبت نام و یا خرید غیرحضوری ارز نشده اند، می توانند با مراجعه به شعب پست بانک ویزیت هر دو را انجام دهند. .

وی با اعلام افزایش دو برابری باجه های پست بانک در ارائه خدمات ارزی اربعین گفت: سال گذشته در 985 شعبه پست بانک خدمات ارزی ارائه شد و امسال این تعداد به 2150 شعبه در سراسر کشور افزایش یافته است.

به گفته رئیس شعب استانی پست بانک، سازمان ها و مؤسساتی که از طریق پست بانک حقوق کارکنان خود را پرداخت می کنند، می توانند در هنگام ارائه لیست تشکیلاتی خود، اسامی زائرانی را که در مجموعه خود برای دریافت وام اربعین حضور دارند، اعلام کنند.

نحوه دریافت وام اربعین 1403

وام اربعین تسهیلاتی است که امروزه قابل استفاده است. برای دریافت تسهیلات اربعین، ارائه مدارکی که بانک ها برای تایید صلاحیت متقاضی برای دریافت تسهیلات و وام درخواست می کنند، الزامی است، با ذکر این نکته که دریافت وام اربعین چیزی است که نیاز به ضامن ندارید و مراحل کلی ضمانت بانکی را طی کنید.

برای دریافت این تسهیلات بانکی به طور کلی مدارک زیر مورد نیاز است:

مدارک شناسایی: شناسنامه و شناسنامه.

مدارک ثبت نام در سامانه سماح: با ثبت نام در این سامانه کد رهگیری دریافت می کنید که باید به بانک ارائه شود.

مدارک شغلی و درآمدی: فیش حقوقی یا گواهی اشتغال به کار.

اسناد بانکی: شماره حساب (که باید حاوی مبلغ واریزی برای اخذ وام اربعین باشد).

سایر مدارک: تکمیل فرم های درخواست وام و امضای قرارداد بانکی برای دریافت این وام ها.

مبلغ وام اربعین 1403 چقدر است؟

طبق اعلام بانک های عملیاتی مانند بانک ملی، مبلغ اعلام شده برای این امر در سال 1403، 10 میلیون تومان (یکصد میلیون ریال) است.

البته ممکن است مبلغ این وام نسبت به سال قبل متفاوت باشد و بسته به نوع سفر تغییر کند، بنابراین در سال 1402 مبلغ وام زائرانی که از راه زمینی به کربلا می رفتند 5 میلیون تومان بود. حرکت هوایی حسینی اربعین در ارتفاعات برگزار شد. مبلغ 10 میلیون تومان/تابناک تعیین شد

خبر خاندوزی برای بازدیدکنندگان اربعینی

با این حال سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی از اعطای تسهیلات اربعین در اوایل سال جاری خبر داد و اعلام کرد: تمامی سرپرستان خانواری که در این مراسم معنوی حضور دارند می توانند از وام اربعین 1403 بهره مند شوند.

به گفته وزیر اقتصاد، وام اربعین با حضور سرپرست خانوار در این مراسم به حساب وی واریز می شود. زیرا از سوی دیگر یکی یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح کمک به تامین هزینه های امروز خانواده هاست. ناگفته نماند در صورت عدم حضور سرپرست خانوار در مراسم، در صورت رضایت، سایر اعضا نیز می توانند از این وام بهره مند شوند.

بر اساس این گزارش، این تسهیلات می تواند برای بسیاری از خانواده هایی که به دلایل مالی امکان حضور در این مراسم را ندارند، شرایط لازم را ایجاد کند و طبق اعلام وزارت اقتصاد، میزان وام اربعین متفاوت است و بین 3، 4 یا 5 میلیون خواهد بود. تومان. این مقدار بستگی به شرایط خانواده دارد.

سال گذشته وام اربعین تنها در اختیار متقاضیان بانک ملی بود و سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم با تاکید ویژه بر اعطای این وام اعلام کرد که تسهیلات اربعین در قالب قرض الحسنه به متقاضیان ارائه می شود. و پیرو دستور رئیس جمهور، بانک جمهوری شهید ملی نیز اعلام کرد: با دستور آقای رئیس جمهور، تسهیلات طرح زائران اربعین حسینی در قالب قرض الحسنه در این بانک پرداخت می شود.

بر اساس این گزارش، برای اخذ و ثبت وام اربعین، متقاضیان زائر سرپرست خانوار می توانند در صورت پرداخت این تسهیلات طبق روال سال گذشته نسبت به دریافت تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) اقدام کنند. به آدرس “samah.haj.ir”

هزینه سفر کربلا

بر اساس برآوردهای اولیه، فردی که می خواهد به عتبات برود و یک هفته در آنجا بماند، با توجه به اینکه هزینه غذا و اسکان تقریباً صفر است، باید هزینه ایاب و ذهاب را بپردازد. بر این اساس هزینه جابجایی فرد از تهران به نجف با اتوبوس مستقیم بین 2 میلیون و 500 هزار تا 2 میلیون و 600 هزار تومان به گفته مسئولان اداره راه است. ضمناً برای رفت و برگشت از عتبات تقریباً به همین مقدار نیاز است. البته اگر فردی بخواهد علاوه بر نجف و کربلا به سایر شهرهای زیارتی عراق نیز سفر کند، به حدود 50 هزار دینار نیاز دارد که بر اساس نرخ دینار باید 2 میلیون تومان هزینه داشته باشد. به همین دلیل هر نفر برای سفر تقریباً یک هفته ای اربعین باید بین ۷ تا ۹ میلیون تومان هزینه کند.

با توجه به قیمت تمام شده، بهتر است بانک ها مانند سال گذشته شروع به فعالیت کنند و بخشی یا تمام هزینه ها را در قالب وام و تسهیلات به متقاضیان پرداخت کنند.

وام اربعین ۴

شرایط اخذ وام اربعین 1403

به طور کلی برای دریافت وام اربعین 1403 شرایط پیچیده ای وجود ندارد. افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده و یارانه دریافت می کنند می توانند برای دریافت وام اقدام کنند. در واقع شرط اصلی برای دریافت وام اربعین این است که سرپرست خانوار باید وارد سامانه سماح شده و درخواست خود را ثبت کند.

زائرانی که سرپرست خانوار نیستند نیز می توانند با موافقت سرپرست خانوار برای این فرصت اقدام کنند. این افراد می توانند با ورود به سامانه سماح و طی مراحل لازم برای دریافت وام اقدام کنند. زائران ابتدا باید در سامانه سماح ثبت نام کرده و مراحل لازم را انجام دهند. از دیگر شرایطی که برای دریافت وام اربعین باید بدانید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تابعیت ایرانی: این وام در اختیار زائران ایرانی قرار می گیرد.

داشتن مدارک مورد نیاز: مدارک هویتی و مدارک مربوط به ثبت نام در سامانه سماح باید ارائه شود.

اعتبار سنجی بانکی: برخی از بانک ها ممکن است از زائران بخواهند که اعتبار بانکی داشته باشند و همچنین ممکن است ملزم به ارائه ضامن یا ضامن باشند.

محدودیت های بانکی: برخی از بانک ها ممکن است محدودیت هایی در میزان وام و شرایط بازپرداخت داشته باشند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا