اخبار روز

همه چیز درباره کاروان ایران در پارالمپیک؛ از پاداش 4 میلیاردی تا پرچمدار 51 ساله و 9 سکه طلای قطعی

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، نشست خبری کمیته پارالمپیک در پاریس با حضور محمد پولادگر نایب رئیس این کمیته و سرپرست کاروان ایران برگزار شد. در این مراسم پاداش قهرمانان، پرچمداران، شعار کاروان و پیش بینی مدال اعلام شد.

پاداش تریبون

نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک در نشست خبری به تشریح پاداش سکوی ورزشکاران پرداخت و گفت: پاداش بستگی به منابع مالی دارد و میزان آن یک مقدار استاندارد نیست. ثواب کاروان موضوع گفتگوی روز است. غرامت پلت فرم بستگی به تامین مالی دارد و استاندارد نیست. هنوز بودجه ای تخصیص داده نشده است اما رئیس پارالمپیک تاکید کرد که اعلام کنیم.

4 میلیارد برای طلا، 1.5 میلیارد برای نقره و 1 میلیارد برای برنز. مسائل فرهنگی، اخلاقی، ملی و مذهبی نیز در نظر گرفته شده و 25 درصد پاداش تشویقی را در نظر گرفته ایم که به صورت جداگانه پرداخت می شود. 70 درصد پاداش ثابت برای سرپرستان و مربیان در نظر گرفته ایم و 30 درصد برای مسائل فرهنگی و مذهبی لحاظ می شود. برای رشته های تیمی 75 درصد پاداش فردی در نظر گرفته ایم. 70 درصد پاداش ثابت برای سرپرستان و مربیان در نظر گرفته ایم و 30 درصد برای مسائل فرهنگی و مذهبی لحاظ می شود.

وی در خصوص منابع تامین شده توسط دولت گفت: پاداش دولت برای قهرمانان المپیک و قهرمانان پارالمپیک یکسان بوده و پیش از این نیز یکسان بوده است. در پاراآزیاتیک هم همینطور بود. مصوبه دولت است و در مراسم تکریم اخیر رئیس جمهور شهید بر مساوی بودن پاداش ها تاکید شد.

پاداش دولتی چارچوب و مقرراتی دارد، اما پاداش المپیک استاندارد نیست. کمیته المپیک نسبت به دوره های قبل منابع و 20 برابر پاداش پرداخت کرد که بسیار جالب بود.

پیش بینی 9 طلای قطعی

نایب رئیس کمیته پارالمپیک درباره پیش بینی خود از این مسابقات گفت: از 12 طلای دوره قبل 3 مدال را نخواهیم داشت. همچنین چند نفر غایب هستند که شانس کسب طلا دارند، اما ما همچنان امیدواریم.

سلاگی، مدیر فنی کمیته پارالمپیک نیز به جزئیات این پیش بینی پرداخت و گفت: پیش بینی مدال ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. به دلایل مختلف 6 مدال طلای دوره قبل نداریم که نصف مدال طلای دوره قبل است. در پاراجودو، پاراتکواندو، در زمین رژه و در پاراتیر و تیراندازی با کمان. 4 انجمن تعاونی جانبازان و معلولین، نابینایان، تکواندو و قایقرانی داریم. پیش بینی 9 مدال طلای واضح، 7 مدال نقره نزدیک به طلا، 5 مدال نقره و 13 ورزشکار با اولویت برنز داریم.

محافظ معنوی کاروان

پولادگار به سرپرست کاروان اشاره کرد و گفت: رهبر معنوی کاروان آرمیتا رضایی نژاد دختر شهید رضایی نژاد از دانشمندان هسته ای کشور است که امیدواریم قدم های ایشان برای کاروان برکت باشد. این یک سنت ابدی پارالمپیک است.

شعار گاه و بیگاه

پولادگر افزود: ما در پاریس چندین مراسم مذهبی خواهیم داشت. اربعین، رحلت پیامبر و شهادت امام رضا. شعار کاروان این روزها بر همین اساس انتخاب شد و برنامه های فرهنگی را هم تدارک دیدیم. نام کاروان «فرزندان ایران» و شعار کاروان ایران «ایثار و افتخار» است.

پرچمدار جانباز

نایب رئیس کمیته پارالمپیک درباره پرچمدار ایران گفت: پرچمدار کاروان ما تنها ورزشکار باتجربه ما در بین ورزشکاران است که مسن ترین فرد کاروان نیز محسوب می شود.

سید محمدرضا میرشفیعی در سن 51 سالگی پرچمدار ما در رشته تیراندازی پارا و هاجر صفرزاده ورزشکار پارا میدانی پرچمدار زن ما خواهد بود.

رحیمی با 18 سال سن جوان ترین عضو کاروان است. میانگین سنی کاروان اعزامی 33 سال است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا