اخبار روز

قیمت بلیط دریایی اربعین; بندر خرمشهر – بصره


به گزارش مانیبان، علی عسکری اظهار کرد: قیمت بلیت یک طرفه این مسیر 350 هزار تومان و فروش به صورت یک طرفه و حضوری است و با وجود اینکه در حال حاضر فروش اینترنتی فعال نیست، امکان فروش اینترنتی وجود دارد. بخشی از برنامه های این سازمان است.

وی در خصوص جزئیات تردد دریایی زائران حسینی در ایام اربعین گفت: خط دریایی بندر خرمشهر به بصره در ایام اربعین فعال است و در حال حاضر یک کشتی کاتاماران مسافربری زائران را جابجا می کند و در صورت تقاضا. افزایش می یابد، ظرفیت کشتی افزایش می یابد.

وی درباره زمان سفر از بندر خرمشهر به بندر بصره ادامه داد: زمان سفر دریایی ما از بندر خرمشهر به بصره یک ساعت و 15 دقیقه تا یک ساعت و 30 دقیقه است و مدت زمان سفر به سرعت زائران از بندر بصره به بصره بستگی دارد. نجف یا کربلا باید از حمل و نقل جاده ای عراق استفاده کنند که تا نجف 5 ساعت و از نجف تا کربلا 45 دقیقه طول می کشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بندر خرمشهر افزود: بخش خصوصی برای انتقال زائران از بندر بصره به نجف و کربلا تمهیداتی اندیشیده است و بندر بصره در مجاورت مرکز شهر قرار دارد و مشکلی برای زائران وجود ندارد. برای سفر

عسگری گفت: در حال حاضر روزانه یک کشتی کاتاماران مسافربری با ظرفیت 320 نفر در این خط دریایی فعال است اما حداکثر ظرفیت مسافر را 250 نفر اعلام کرده ایم و در صورت افزایش تقاضا ظرفیت حمل و نقل دریایی را افزایش خواهیم داد.

وی در خصوص قیمت بلیت این مسیر گفت: قیمت بلیت تکی این مسیر 350 هزار تومان تعیین شده و فروش به صورت یک طرفه و حضوری است و با وجود اینکه در حال حاضر فروش اینترنتی فعال نیست، امکان انجام این کار بصورت آنلاین باقی می ماند. فروش بخشی از برنامه های سازمان است. هم در آبادان و هم در خرمشهر بلیط را می توان به صورت حضوری تهیه کرد و در پایانه مسافربری نیز فروخته می شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی بندر خرمشهر ادامه داد: اولین سفر فردا پنجشنبه ساعت 8 صبح و بازگشت از بصره ساعت 16 خواهد بود.

عسگری از ادامه فعالیت این خط کشتیرانی خبر داد و گفت: تردد در این خط همچنان ادامه خواهد داشت، البته این خط کشتیرانی در مقطعی از سال ها پیش راه اندازی شد و با توجه به استقبال به ویژه استقبال عراقی ها، این خط بعد از اربعین فعال خواهد بود.»


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا