اخبار روز

نقش استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال در ثبت سوابق الکتریکی غیر متعارف

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: برداشت غیرمجاز ارزهای دیجیتال یکی این یکی از عواملی است که این روزها تقاضای برق را در کشور افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: متأسفانه عده ای فرصت طلب و سودجو با استفاده از برق یارانه ای، شبکه های عمومی و سایر بخش ها بدون مجوز اقدام به استخراج ارزهای دیجیتال می کنند.

وی افزود: سودجویی عاملان در این حوزه باعث افزایش غیرعادی مصرف و همچنین اختلالات و مشکلاتی در شبکه های برق شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا ماینرهای غیرمجاز را شناسایی کنیم و در این راستا پاداش خوبی برای افرادی که کاربران غیرمجاز شبکه را به استخراج ارزهای رمزنگاری شده دعوت می کنند در نظر گرفته شده است، بنابراین به ازای هر گزارش ماینرهای غیرمجاز – دستگاه ها یک میلیون روپیه جایزه پرداخت خواهد شد.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه جرایم سنگینی علیه کاربران غیرمجاز شبکه ماینینگ ارز دیجیتال در نظر گرفته شده است، گفت: تاکنون بیش از 230 هزار ماینر غیرمجاز با مصرف برق 800 تا 900 مگاوات کشف شده است که مصرف برق آنها معادل این است. مصرف برق در استان مرکزی و تامین این میزان برق مستلزم احداث نیروگاه 1300 مگاواتی است.

مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه رشد بیش از 8.7 درصدی مصرف برق در کشور در سال جاری بار سنگینی را بر دوش شبکه برق گذاشته است، خاطرنشان کرد: میانگین رشد سالانه مصرف برق 4 تا 4.5 درصد است و امسال رشد بیش از این را ثبت کرده ایم. بیش از 8.7 درصد در مصرف، که بار زیادی بر دوش شبکه برق گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه در بدبینانه ترین حالت افزایش 6 درصدی مصرف برق در برنامه های صنعت برق پیش بینی شده است، تصریح کرد: در برخی مناطق نسبت به توسعه بلندمدت تا 4 درجه افزایش دما را تجربه کردیم، یعنی در مناطق عمومی مانند تهران به طور متوسط ​​12.8 درصد رشد داشته اند که مهمترین دلیل آن استفاده گسترده از تهویه مطبوع است، زیرا هر کولر تا 3 کیلووات ساعت در مصرف برق سهم دارد.

رجبی مشهدی ادامه داد: متأسفانه استفاده روتین از کولرها منجر به افزایش مصرف و مشکلات تامین برق شده است، به گونه ای که با افزایش دمای هوا و افزایش مصرف برق، علاوه بر کاهش شبکه های انتقال و بالادست، دچار مشکلاتی نیز می شوند. بهره وری

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: هر درجه افزایش دما باعث کاهش 3 تا 4 درصدی تولید برق نیروگاه می شود محیط افت می کند و همه این موارد باعث بار مضاعف بر روی شبکه و دستگاه های آن می شود.

وی ادامه داد: در فصل تابستان و با توجه به افزایش مصرف برق، هیچ وسیله و گزینه جایگزینی برای ذخیره سازی نداریم، زیرا همگی با سرعت تمام کار می کنند و به همین دلیل در گرمای شدید و افزایش مصرف برق نیز وجود دارد تصادفات غیر قابل پیش بینی نیز در حال افزایش است

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: بیش از یکصد هزار نفر از کارشناسان و کارکنان عملیاتی صنعت برق به طور شبانه روزی برای رفع مشکلات احتمالی و حفظ پایداری شبکه برق و تامین برق پایدار کشور تلاش می کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا