دانستنی ها

خوردن این غذاها در راهپیمایی اربعین ممنوع!

فرشید رضایی رئیس اداره آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: زائران اربعین در طول پیاده روی به میزان کافی مایعات بنوشند و آب سالم به مقدار کافی، تازه و داغ مصرف کنند. غذاهای پوست کنده و شسته شده میوه ها

ورزش پیاده روی

برنا ادامه داد: زائران برای سلامت زانوها چند روز قبل از اربعین پیاده روی منظم داشته باشند و هنگام پیاده روی از عصا استفاده کنند. کفش پیاده روی راحت و دو جوراب یا جوراب تری بپوشید. از کوله پشتی مناسب استفاده کنید و از حمل بار اضافی و سنگین خودداری کنید.

مدیر اداره آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: فهرست نیازهای اولیه زائران، داروی 10 روزه بیماری های زمینه ای، بانداژ، پودر ORS، نمک، آلو خشک و انجیر خشک (برای پیشگیری از یبوست)، قاشق. و شیشه، دمپایی، صابون، چراغ قوه

در فواصل منظم استراحت کنید

فرشیدی با بیان اینکه زائران باید در فواصل زمانی معین استراحت کنند و از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب پرهیز کنند، گفت: برای محافظت در برابر نور خورشید و نور شدید آفتاب باید از عینک آفتابی، کلاه لبه دار و ضد آفتاب استفاده کنند. لباس مناسب و گشاد از الیاف پنبه بپوشید.

وی گفت: زائران در طول پیاده روی به میزان کافی مایعات مصرف کنند. در مکان های شلوغ از ماسک استفاده کنید و در صورت داشتن علائم بیماری از ماسک استفاده کنید و از دیگران فاصله بگیرید و به مرکز بهداشت اطلاع دهید.

وبا یک اسهال عفونی خطرناک است

رئیس اداره آموزش و توسعه سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه وبا یک اسهال واگیر خطرناک است که از طریق آب، غذا و دست‌های آلوده منتقل می‌شود، گفت: زائران باید مرتب دست‌های خود را با آب و صابون بشویند و از آب سالم و تمیز استفاده کنند. مقدار زیادی غذای پخته شده تازه و داغ.» غذا، میوه های پوست کنده و شسته شده.

فرشیدی افزود: زائران اربعین از خوردن انواع سالاد و سبزی، ماهی، لبنیات غیر پاستوریزه و غذاهای همراه با سس و کشک خودداری کنند. اگر تب، سرفه، ضایعات پوستی، اسهال و استفراغ را تجربه کردند. فوراً به دنبال کمک پزشکی باشید.

قرنطینه بعد از بازگشت

در پایان اربعین از زائران خود خواست پس از بازگشت از سفر قرنطینه را رعایت کرده و به ویژه از زنان باردار، سالمندان، مبتلایان به بیماری های زمینه ای و نقص ایمنی دوری کنند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا