اخبار روز

با افزایش حقوق کارگران موافقت شد


به گزارش مانیبان، هادی رحمتی از افزایش حقوق و مزایای کارگران شاغل در شهرداری های این استان خبر داد.

وی علاوه بر حضور در جلسه اعضای کمیته نظام طبقه بندی نیروی کار کارگران شهرداری های استان تهران، از افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری های این استان در راستای اجرای این طرح خبر داد. با کل کشور

رحمتی در تشریح جزئیات این اقدام گفت: طرح طبقه بندی مشاغل شهرداری در سال 72 به تصویب وزارت کار رسید و از آن تاریخ تا سال 90 جدول حقوق مشاغل مورد بررسی قرار نگرفت و افزایش یافت، لذا با با هدف بهبود وضعیت معیشتی کارگران شاغل در شهرداری ها، بررسی توانمندی های قانونی در طرح فعلی در دستور کار و تدابیر کارشناسان دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران قرار گرفت و وضعیت به کرات پیگیری شد. با حمایت مقام عالی استان و معاونت عمرانی مراجع ذیصلاح تا سرانجام با مساعدت و اقدامات موثر دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور. کشور تایید استخدام فوق العاده بازار کار از وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی اخذ شد.

مدیرکل دفتر امور شهرداری ها و شوراهای استانداری تهران تصریح کرد: بر اساس مکاتبات اداره کل روابط کار، غرامت خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تشکیل فوق العاده کارگری مزایای بازار (حق استخدام) برای کارگران شاغل در شهرداری ها پس از تایید کمیته طبقه بندی. مشاغل بدون مانع آگهی شده است.

وی بیان کرد: با توجه به نیاز به تشریفات قانونی برای کلیه موارد توسط طرح در کمیته طبقه بندی شهرداری های مستقر در استان، جلسات کمیته تا پایان مراحل به صورت فشرده برگزار می شود، در عین حال امید است که شهرداری های استان تهران نیز با عنایت به کثرت پرونده ها در احراز شرایط و تذکرات نحوه ارسال پرونده ها همکاری خواهند کرد تا این روند به بهترین نحو ممکن انجام شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا